Šogad jaunu auto tirdzniecības apjomi auguši par 15%

Jaunu auto tirdzniecības apjomi šogad, salīdzinot ar 2013.gadu, auguši par 15%, aģentūrai LETA prognozēja Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Viņš skaidroja, ka šā gada jaunu auto tirdzniecības pieaugums skaidrojams ar salīdzinoši vājajiem pārdošanas rezultātiem 2013.gadā.

Rūtiņš piebilda, ka šā gada pārdošanas rezultāti auto nozarē bijuši labāki, nekā asociācija prognozēja šā gada sākumā, proti, 6,2% apmērā.

“Kopumā tirgus izaugsme mitējas, un nākamajā gadā ir risks ieslīgt stagnācijā. Jau tagad ir klienti, kas atsakās no iepriekš pasūtītiem vai rezervētiem auto, atsakoties arī no sava veiktā avansa maksājuma, uzskatot, ka tas ir mazāks zaudējums nekā neapdomīgs pirkums. Ukrainas notikumu iespaidu vistiešāk izjūt pārvadātāji, kur kravas automobiļu tirgus krīt teju brīvajā kritienā,” sacīja eksperts.

Kopumā šogad darījumu struktūra jaunu auto tirgū nav būtiski mainījusies, jo līzinga un korporatīvo darījumu īpatsvars saglabājies nemainīgs, attiecīgi – 49% un 22%. Turpretī samazinājušies privātpersonu darījumi, kā arī reeksports. Tiesa, nedaudz pieaudzis līzinga darījumu īpatsvars fiziskām personām. “Ļoti mazais privātpersonu skaita īpatsvars joprojām ir noturīgas tirgus izaugsmes galvenais izaicinājums,” uzskata Rūtiņš.

Viņš arī atzina, ka šis gads bijis veiksmīgs elektroautomašīnu piegāžu ziņā. “Līdz šā gada beigām būs piegādāti aptuveni 160 šāda veida auto – “Volkswagen Up”, “Nissan Leaf”, “Nissan NV200”, “Mitsubishi i-MiEV”, “Tesla” u.c. Šis apjoms veido nedaudz vairāk kā 1% no tirgus, kas ir piecas reizes lielāka tirgus daļa nekā vidēji Eiropas Savienībā,” informēja asociācijas viceprezidents.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.