Elektroauto popularitāte Latvijā tikai pieaugs

Ar elektrību darbināmi auto Latvijā pagaidām ir retums – Latvijā to nav vairāk kā divdesmit, taču gada otrajā pusē, iespējams, to skaits pieckāršosies, jo valsts plānojusi atbalstīt gan jaunu elektroauto iegādi, gan uzlādes staciju izveidošanu.

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) informē, ka aprīļa sākumā Latvijā bija reģistrēti 16 ar elektrību darbināmi spēkrati un trīs automašīnas ar benzīna un elektrības dzinēju. A/s Latvenergo īpašumā šobrīd ir divi elektroautomobiļi Fiat Fiorino Elettrico, kuri uzņēmumam būs nokalpojuši teju trīs gadus.

«Šobrīd var secināt – problēmu nav bijis, mašīnas brauc. Trīs gadu laikā automašīnām nav bijis neviens būtisks vai apjomīgs remonts. Veiktas regulārās apkopes, kādas tās noteicis auto ražotājs,» Neatkarīgajai atzina Latvenergo preses sekretāre Sandra Vējiņa.

Viens no būtiskākajiem jautājumiem, kas parasti interesē autobraucējus, ir automašīnas dinamika un degvielas patēriņš.

Fiat Fiorino Elettrico automobīļi Foto: latvenergo

«Fiat Fiorino Elettrico ir vienkāršs bateriju elektroautomobilis, kura piedziņu nodrošina tikai elektromotors. Auto akumulatorus uzlādējam no šim mērķim paredzētas parastās tehniskā kārtībā esošas vienfāzes rozetes. Izmērītā uzlādes strāva ir aptuveni 13 A un jauda 2,9 kW. Ar pilnībā uzlādētu akumulatoru šī automašīna pilsētas režīmā spēj nobraukt 100 km, bet ārpus pilsētas režīmā nedaudz mazāk – 95 km. Pārvietojoties ātrāk, visiem auto nepieciešams vairāk enerģijas pieaugošās gaisa pretestības ietekmes dēļ. Šajā ceļā patērētās elektrības izmaksas ir aptuveni 3 eiro.”

“Salīdzinot elektroautomobiļa Fiat Fiorino Elettrico (30 kW) dinamiku ar trīsreiz jaudīgāka iekšdedzes motora auto, piemēram, Renault Trafic ar 2,0 litru DCI (90 kW), var secināt, ka ātrumu 80 km/h abi auto sasniedz vienlaikus, apmēram 15 sekundēs. Šis fakts parāda, ka elektroautomobilis nav tikai lēngaitas transportlīdzeklis vai modes rotaļlieta, tas nepārprotami pierāda arī uzstādītās jaudas efektivitāti,» skaidroja Latvenergo Transporta funkcijas direktors Edgars Utāns. Uzņēmuma speciālists ir pārliecināts, ka nākotnē elektroauto Latvijā būs arvien vairāk, īpaši ņemot vērā to, ka tiks atbalstīta eletroautomobiļu iegāde.

Komersanti, pārvaldes iestādes un pašvaldības vai citas ar likumu vai uz likuma pamata izveidotas publiskas personas līdz 8. aprīlim varēja pieteikties konkursam Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai. Kopumā šim mērķim ir atvēlēti 5 miljoni eiro. Vides investīciju fonds šī konkursa kārtībā ir saņēmis 163 pieteikumus. Saskaņā ar publiski pieejamo informāciju elektroauto iegādāties plāno gan Liepājas dome, gan Mārupes dome. Diemžēl privātpersonas uz šo atbalstu pretendēt nevar.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.