Pērn auto līzinga līderis Latvijā – “Nordea Finance Latvia”

2013.gadā auto līzinga līderis bija SIA “Nordea Finance Latvia”, kas finansēja 1831 auto iegādi jeb 28,5% no visiem darījumiem, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja Auto asociācijā.

Otrajā vietā ierindojās SIA “SEB Līzings”, kam 2013.gadā kopumā pieder 23% (1476 auto) auto līzinga darījumu tirgus, trešajā vietā bija SIA “Swedbank Līzings” ar 16,8% (1078 auto).

Foto: iAuto.lv

Asociācijā atzīts, ka 2013.gadā starp līzinga kompānijām palielinājās gan konkurence, gan cīņa par klientiem un tirgus daļu, jo tieši aizvadītā gadā pirmo reizi kopš ekonomiskās krīzes līzingā iegādātie automobiļi vienu mēnesi sasniedza 60% atzīmi no kopējām jaunu auto reģistrācijām.

Auto līzinga finansējuma apjoms privātajām un juridiskajām personām attiecīgi sadalās 53% un 49,4%. Taču kopējais līzinga finansējuma apjoms 2013.gadā ir būtiski audzis, sasniedzot 56% salīdzinājumā ar 48% gadu iepriekš.

Aizvadītā gadā Latvijas korporatīvo darījumu apjoms (vienā darījumā iegādājoties trīs un vairāk automašīnu) pasažieru un vieglā komerctransporta tirgū 2013.gadā bija 23,4% jeb 2996 automašīnas, kas salīdzinājumā ar 2012.gada 34% ir būtisks samazinājums.

Lielākos apjoma darījumus nodrošināja vadošie auto nomas uzņēmumi – SIA “Transporent”, iegādājoties 500 auto, SIA “ALD Automotive” (400 auto) un SIA “Ideal Services” (129 auto), kuri pēc tam nodrošināja jaunu auto piegādes iepirkumos valsts un pašvaldību iestādēm.

Tāpat lielus auto tirdzniecības apjomus nodrošināja valsts un pašvaldību iepirkumi – VAS “Latvijas Valsts meži” iegādājās 134 jaunus auto, AS “Latvenergo” – 111, bet SIA “Rīgas Satiksme” – 108.

Auto asociācijā atzina, ka viens no lielākajiem izaicinājumiem Latvijas auto tirgus noturīgai izaugsmei joprojām ir dalījums starp privātpersonu un juridisko personu auto iegādēm. Privātpersonām reģistrēto auto skaits arī 2013.gadā ir bijis ar izaugsmi, aizņemot 21% no kopējām reģistrācijām. 2012.gadā tie bija 20%.

Savukārt zemā privātpersonu aktivitāte ir skaidrojama ar jau vairākkārt izskanējušiem argumentiem – neesošo Latvijas vidusslāni, nepietiekamajiem uzkrājumiem pirmajai līzinga iemaksai un aplokšņu algām, kas neļauj saņemt finansējumu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.