SM pārskata prasības pārbaudēm transportlīdzekļiem ar saspiestās dabasgāzes barošanas sistēmu

Satiksmes ministrija (SM) patlaban pārskata prasības normatīvajā regulējumā, kas tiek piemērotas valsts tehniskajā apskatē transportlīdzekļiem ar saspiestās dabasgāzes (CNG) barošanas sistēmu, aģentūrai LETA pavēstīja SM pārstāvji.

Mērķis ir rast starptautiskajām un drošības prasībām atbilstošu risinājumu un vienlaikus nodrošināt iespēju piedalīties ceļu satiksmē visu marku automobiļiem, kas aprīkoti ar CNG barošanas sistēmu.

Līdz jauna normatīvā regulējuma izstrādei tiks atcelta prasība veikt CNG barošanas sistēmu pārbaudi dalībai ceļu satiksmē.

Esošais regulējums nosaka, ka institūcijām, kuras veic automobiļos uzstādītās CNG barošanas sistēmas pārbaudi, ir jābūt akreditētām. Vienlaikus šobrīd Latvijā nav atbilstošu institūciju visu automobiļu marku CNG iekārtu pārbaužu veikšanai, kas būtu akreditētas nacionālajā akreditācijas institūcijā. 

Valsts aģentūrā “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” ir akreditētas tikai dažas institūcijas, kas var veikt pārbaudes ne vairāk kā trīs transportlīdzekļu markām. Līdz ar to, citu marku transportlīdzekļa īpašniekam nav tiesiska ceļa, lai transportlīdzeklim valsts noteiktajā tehniskajā apskatē tiktu dota atļauja dalībai ceļu satiksmē.

Lai līdz jauna normatīvā regulējuma izstrādei nodrošinātu iespēju piedalīties ceļu satiksmē visu marku automobiļiem, kas aprīkoti ar CNG barošanas sistēmu, ir rasts pagaidu risinājums. SM virza grozījumus Ministru kabineta noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa, kuros tiks atcelta prasība tehniskajās apskatēs veikt periodisku CNG barošanas sistēmas pārbaudi. Līdz virzītie grozījumi minētajos noteikumos stāsies spēkā, automobiļi ar CNG barošanas sistēmu varēs veikt tehnisko apskati.

Vienlaikus SM plāno pārskatīt iepriekš pieņemtā regulējuma darbību praksē un veikt izvērtējumu, kas tiks ņemts vērā izstrādājot jaunu normatīvo regulējumu. Mērķis ir nodrošināt visu marku automobiļiem iespējas akreditētā institūcijā veikt nepieciešamās pārbaudes transportlīdzeklī uzstādītām CNG barošanas sistēmām vai ar to saistītām sastāvdaļām. Prasība veikt automobiļu CNG barošanas sistēmu papildu pārbaudes Latvijā ir jāievieš, lai nodrošinātu sistēmu drošību un izpildītu Latvijai noteiktās ārējo normatīvu prasības.

Pēdējo gadu laikā Latvijā ir pieaudzis ar CNG darbināmu transportlīdzekļu skaits, informē SM pārstāvji. Šie transportlīdzekļi ir videi draudzīgāki – to radītie izmeši ir zemāki salīdzinot ar benzīna un dīzeļdegvielu darbināmiem transportlīdzekļiem. Vienlaikus ir arī papildu riski, piemēram, ievērojams spiediens uzpildes tvertnē, kas saistīts ar transportlīdzeklī uzstādīto CNG sistēmu. Ņemot vērā paaugstinātas bīstamības faktoru, ar CNG barošanas sistēmu aprīkotiem transportlīdzekļiem ir nepieciešamas regulāras un specifiskas pārbaudes.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.