“airBaltic” izmēģinās pārrobežu ceļošanai paredzēto risinājumu “IATA Travel Pass”

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” paudusi atbalstu Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) pārrobežu ceļošanai paredzētā risinājuma “Travel Pass” ieviešanai un plāno to izmēģināt savā darbībā, aģentūru LETA informēja “airBaltic”.

Saskaņā ar lidsabiedrības sniegto informāciju, “IATA Travel Pass” ir mobilā lietotne, kas palīdzēs pasažieriem vienkāršāk un drošāk plānot savu ceļošanu saskaņā ar valdību prasībām par Covid-19 testu vai vakcīnu veikšanu.

“airBaltic” paziņojusi, ka izmēģinās “IATA Travel Pass” – mobilo ceļošanas un vakcinācijas dokumenta risinājumu – lidojumos Rīga-Amsterdama un Rīga-Oslo. Izmēģinājums ilgs trīs nedēļas, un “airBaltic” klienti šajos maršrutos tiks lūgti tam pievienoties.

“airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss norādīja, ka kompānija novērtē, ka IATA ieviesusi globālu risinājumu, kas spēj atvieglot ceļošanu, vienlaikus palielinot uzticamību testēšanas apliecinājumam, ko pasažieriem bieži nākas uzrādīt pie iekāpšanas lidmašīnā.

Risinājumam atzinīgus vārdus veltījis arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), kurš atzīmēja, ka “IATA Travel Pass” nodrošinās iespēju “airBaltic” ieviest vienkāršu un drošu risinājumu, kas palīdzēs gan valdībām apstiprināt testa rezultātu autentiskumu, gan laboratorijām izdot atzītus apliecinājumus. Tādējādi tiks ievērojami samazināta ceļošanas sarežģītība

“IATA Travel Pass” ir balstīts uz pasažieru digitālo identitāti, šis risinājums izstrādāts kā četri neatkarīgi moduļi, kas savā starpā spēj mijiedarboties. Šie moduļi aptver reģistrus normatīvajām ieceļošanas prasībām un laboratorijām un testēšanas centriem, pārbaudītu testēšanas un vakcinācijas apliecinājumu izsniegšanu un iespēju pasažieriem ceļošanas laikā, izmantojot savu mobilo ierīci, dalīties testu rezultātos ar iesaistītajām iestādēm. Šie moduļi var darboties kopā kā viens pilnīgs risinājums, vai arī tos var izmantot atsevišķi, lai papildinātu citas sistēmas. IATA ir izstrādājusi šos moduļus, lai nodrošinātu, ka tie ir savietojami ar citiem nozares risinājumiem, kā arī ir ilgtspējīgi ilgtermiņā.

Jau ziņots, ka “airBaltic” pagājušajā gadā pārvadāja 1,34 miljonus pasažieru, kas ir par 73% mazāk nekā 2019.gadā.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību “airBaltic” kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 3,86%.
 

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.