Pētījums: Vairāk nekā 50% auto īpašnieku nepareizi izvērtē sava auto uzturēšanas izmaksas

Kaut arī respondenti norāda, ka viens no būtiskākajiem iemesliem lietota auto iegādei ir tā zemākās uzturēšanas izmaksas, vien 40% gadījumu reālie tēriņi sakrīt ar plānotajiem – nelielam respondentu skaitam izdodas ietaupīt līdz 100 eiro no plānotajiem tēriņiem, savukārt trešdaļa respondentu auto uzturēšanai novirza līdz 500 eiro gadā vairāk, nekā bija ierēķinājuši.

Tā liecina Bigbank sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu šī gada aprīlī veiktais pētījums “Lietoto automobiļu uzturēšanas izmaksas”.

“Viena no svarīgākajām Bigbank darbības jomām ir auto kredīti, lielākoties atbalstot mūsu klientus lietoto auto iegādes procesā. Iestājoties par atbildīgu aizņemšanos un pārdomātu auto izvēli, esam daudz pievērsušiem gan auto izvērtēšanas parametriem, gan arī aktualizējām auto uzturēšanas izmaksu jautājumu, kas potenciālajam pircējam jāierēķina savā budžetā. Jāatzīmē, ka vien 14% auto īpašnieku pirms auto iegādes rūpīgi izvērtē spēkrata stāvokli – pārbauda tā vēsturi pēc VIN numura un veic auto apskati servisā. Pārliecinošs vairākums veic tikai vizuālo apskati, kas arī var novest pie nepareizas potenciālo izmaksu aprēķināšanas. Saliekot kopā paredzamās izmaksas auto apkopei, braukšanas intensitāti un kredīta summu, potenciālais pircējs varēs ieraudzīt pilnu ainu un izšķirties starp vienu vai otru auto modeli,” stāsta Bigbank AS Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš.

Foto: Publicitātes attēls

Plānojot vidējās vai kompaktās klases auto iegādi, pircējam vidēji jārēķinās ar 586 eiro gadā, kas būs jānovirza auto apkopei. Kompaktās klases automobiļa uzturēšana īpašniekam izmaksās nedaudz mazāk – 554 eiro gadā, savukārt vidējās klases auto īpašniekam attiecīgi 618 eiro. Lielāka starpība veidojas skatoties auto apkopes izmaksas nobraukto kilometru šķērsgriezumā. Tā braucot ar 10 gadus veco auto vēl 150 000 kilometru kompaktās klases auto īpašnieki vidēji apkopei iztērēs 4645 eiro un vidējās klases gandrīz par tūkstoti vairāk jeb 5412 eiro. Jāatzīmē, ka atšķirības izmaksās rodas salīdzinot auto arī pēc dzinēju tipa. Auto ar benzīna tipa dzinēju savam īpašniekam gadā izmaksās 551,87 eiro un 150 000 km nobraukums attiecīgi 4761,17 eiro. Īpašumā esot spēkratam ar dīzeļdzinēju, ir jārēķinās auto apkopej novirzīt vidēji 621,09 eiro gadā, bet 150 000 km nobraukumam – 5296,45 eiro.

Pētījumā tika apskatītas populārāko vidējās un kompaktās klases automobiļu uzturēšanas izmaksas, salīdzinot tās savā starpā. Kompaktajā klasē tika apskatītas Volkswagen Golf 1.6, Ford Focus 1.6, Opel Astra 1.6 un Toyota Auris 1.6 modeļi. Savukārt vidējā klasē izpētīti tika sekojoši modeļi – Audi A4 2.0D, Mazda 6 2.0, VW Passat 2.0D un BMW E90 320D. Pētījumā apskatītie automobiļi ir 2007.gada izlaiduma ar vienādu nobraukumu un līdzīgiem dzinēju tilpumiem.

Lietoto auto pētījums tika veikts sadarbībā ar Omnicom Media Group, savukārt auto apkopes izmaksu izpētē piedalījās auto jomas eksperts Normunds Avotiņš, informāciju par detaļu cenām nodrošināja Inter Cars Latvija, rezerves daļu tirgotājs un kvalitatīvs servisa partneris.

Foto: Publicitātes attēls

Bigbank AS Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.