Rūpes par automašīnu pirms pavasara iestāšanās

Lai arī tuvojas pavasaris, pilsētas ielās joprojām jūtamas ziemas atstātās pēdas. Sāls un smilšu maisījums, dubļainie ceļi un bedres, kas klāj lielākus un mazākus ceļus, prasa pievērst īpašu uzmanību ceļu satiksmes un arī automašīnas drošībai. Statoil apkopojis ekspertu ieteikumus, kas šajā pārejas laikā būtu jāievēro.

Minimālu prasību izpilde drošai un atbildīgai braukšanai
Neskatoties uz to, ka kadru dienu ir arvien gaišāks, autovadītājiem joprojām jāparūpējas par redzamību diennakts tumšajā laikā. Īpaši mitros laika apstākļos, kad ceļi ir dubļaini, autovadītājiem papildu uzmanība jāpievērš automašīnas lukturu, spoguļu un logu tīrībai. “Pat tad, ja automašīnu nav iespējams nomazgāt pilnībā, autovadītājam vajadzētu būt drošam, ka mašīnā ir pietiekams logu šķidruma līmenis, ir materiāls, ar ko notīrīt lukturus, un arī logu slotiņas spēj nodrošināt savu funkciju,” skaidro SIA “Circle K” Mazumtirdzniecības tīkla direktors Viesturs Astičs.

Tāpat svarīgi sekot līdzi saviem braukšanas paradumiem. Rīgas Tehniskās universitātes Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes Automobiļu katedras praktiskais docents Gundars Zalcmanis skaidro, kam būtu jāpievērš īpaša uzmanība: “Nepieciešams ieturēt drošu distanci un vienmēr savlaicīgi uzsākt bremzēšanu. Slidenos ceļa apstākļos svarīgi neizbraukt priekšā citiem transportlīdzekļiem, dot ceļu un palaist garām tos satiksmes dalībniekus, kuriem ir priekšroka, jo pašiem manevru var neizdoties uzsākt un veikt tik ātri, kā citkārt uz ceļa ar labu saķeri. Arī stūrēšanas manevri uz slidena ceļa jāveic laideni.”

Regulāra auto mazgāšana
Ziemas sezonā, lai nodrošinātu drošāku braukšanu, uz Latvijas autoceļiem tiek izkaisīts tūkstošiem tonnu sāls un smilts maisījuma. Ja šajā laikā automašīna nav regulāri kopta – sāls ilgstoša uzkrāšanās, iespējams, nelabvēlīgi ietekmējusi virsbūvi un citas metāla daļas, paātrinot to sairšanu. Ja ziemas negatīvā ietekme uz automašīnu vēl nav novērota, sākoties pavasarim, svarīgi parūpēties par savu braucamo.

“Pirmais, ko šādos laika apstākļos var darīt, ir iespējami bieži auto mazgāt. Ja tas tiek darīts ar rokām, auto virsbūvei klāt pielipušais sāls, smiltis un citi netīrumi saudzīgi jānomazgā ar bagātīgu daudzumu ūdens un atbilstošu birsti. Netīrumu atmiekšķēšana pirms mazgāšanas palīdz izvairīties no skrāpējumiem auto virsbūvē, bet nākotnē no korozijas. Ja iespējams, pēc mazgāšanas virsbūvi jāpārklāj arī ar ūdenī izšķīdinātu vasku, jo tas aizkavē netīrumu pielipšanu,” saka Gundars Zalcmanis.

To apstiprina arī Arvis Krasts, SIA “Skuba Latvija” Komerctransporta servisa vadītājs, atklājot, ka pretēji paradumam auto biežāk mazgāt vasarā, tas vēl biežāk jādara arī ziemas sezonā. “Mitrums un sāls ir automašīnas lielākie kaitēkļi, turklāt var ciest ne tikai virsbūve, kurā veidojas mikroplaisas, bet arī mašīnas elektronika. Šādi bojājumi var radīt lielus izdevumus, taču rīkojoties priekšlaicīgi – tos iespējams novērst,” skaidro Krasts.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.