Valsts policija lauž līgumu ar pilnsabiedrību “A26” par 17 “Citroen” automašīnu piegādi

Valsts policija (VP) nav guvusi apstiprinājumu pilnsabiedrības “A26” spējai izpildīt automašīnu iepirkuma procedūras rezultātā uzņemtās līgumsaistības, tāpēc policija nolēmusi vienpusēji atkāpties no līguma, šodien žurnālistiem paziņoja VP priekšnieks Ints Ķuzis.

Tāpat policija aprēķinājusi līgumsodu 63 588 eiro, kas būs jāsedz automašīnu piegādātājam.

Šāds lēmums attiecas tikai uz 17 “Citroen” markas automašīnām, kuras neatbilst prasībām. Automašīnas policija atdos atpakaļ piegādātājam un, visticamāk, izsludinās jaunu konkursu.

VP arī vērsusies Ģenerālprokuratūrā, lai tā vērtē automašīnu piegādātāju iespējamo kriminālatbildību.

Jau ziņots, ka gada nogalē notikusi tikšanās starp VP un “A26” pārstāvjiem, kuras laikā pārrunāti jautājumi par policijai piegādātajiem automobiļiem “Citroen”.

Komersantam līdz decembra beigām bija dots laiks sniegt konkrētu informāciju par tālāko rīcību auto atbilstības līgumam nodrošināšanai un dokumentācijas sakārtošanai. No pilnsabiedrības “A26” bija pieprasīts sniegt VP detalizētu dokumentāciju, sagaidāmos rezultātus, kā arī informāciju par termiņiem, kuros VP tiks iesniegti dokumenti par automašīnu atbilstību “Euro 6” emisiju klasei.

VP atgādina, ka tā iepriekš bija konstatējusi auto piegādes līguma nepienācīgu izpildi no piegādātāja “A26” puses, kurš piegādājis automašīnas ar neatbilstošu emisiju klases sertifikātu. Policija atgādina, ka komersantam saistību izpildei tika dots termiņš līdz šī gada beigām.

VP šogad vasarā noslēdza vairākus līgumus par 755 automašīnu nomu uz pieciem gadiem. Kopējā iepirkuma vērtība ir aptuveni 22 miljoni eiro. Konkursa uzvarētāji ir “SEB līzings” – 12,4 miljoni eiro, “Karlo Motors” un apvienība “Pilna servisa līzings” – 7,2 miljoni, “A26” – 4,2 miljoni eiro.

Rudenī tika paustas aizdomas, ka, iespējams, pilnsabiedrība “A26” esot nodevusi pavisam citas, līgumam neatbilstošas mašīnas. Proti, “A26” piegādājusi policijai 17 “Citroen Jumpy” automašīnas, kuras policija esot prasījusi aprīkot ar jaunās paaudzes motoru “EURO 6”, taču “A26” piegādātās automašīnas esot bijušas ar dzinēju, kas atbilst “EURO 5” emisijas standartiem.

Pilnsabiedrība “A26” izskanējušos pārmetumus noraidīja, uzsverot, ka konkursa par transporta nomu VP vajadzībām nolikumā un tehniskajā specifikācijā bija definēts, ka vieglo automobiļu emisijas klasei jāatbilst “EURO 6” standartam, nevis jābūt “EURO 6” standartam. Attiecīgi arī piegādātās 17 automašīnas, lai gan ir ar “EURO 5” dzinēju, tomēr ir pielāgotas “EURO 6” izmešu sertifikātam.

No 4,2 miljonu eiro summas, kas ir “A 26” daļa iepirkumā, strīdīgo “Citroen Jumpy” piegādes daļa ir 800 000 eiro.

Kā liecina “Firmas.lv” informācija, pilnsabiedrība “A26” pērnā gada decembrī dibināja SIA “Auto Īle un Herbst”, SIA “Ad Rem auto”, SIA “Auto 26”. Visi uzņēmumi saistīti ar uzņēmēju Māri Īli.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.