Izmaiņas ārvalstīs reģistrētu vieglo automobiļu izmantošanai Latvijā

2017.gada 1.janvārī stāsies spēka izmaiņas kārtībā, kādā izmantojami ārvalstīs reģistrēti vieglie automobiļi Latvijā.

Izmaiņu galvenā būtība – turpmāk persona, kuras deklarētā dzīvesvieta ir Latvijā, Latvijas teritorijā vadīt ārvalstī reģistrētu M1* vai N1** kategorijas automobili varēs, ja būs samaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis.

To paredz grozījumi Ceļu satiksmes likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Šim nodoklim ir noteiktas šādas likmes:
1) par dienu – 10 euro;
2) par mēnesi – 250 euro;
3) par sešiem mēnešiem – 600 euro;
4) par gadu – 1000 euro.

Nodokļa samaksu varēs veikt:
– ar bankas norēķinu karti, izmantojot elektronisko norēķinu sistēmu e-CSDD https://e.csdd.lv/arvtlizmnod/ (pakalpojumu varēs izmantot arī personas, kuras nav reģistrētas CSDD e-pakalpojumu izmantošanai);
– CSDD nodaļās skaidrā naudā vai ar bankas norēķinu karti.

Vēršam uzmanību, ka no 01.01.2017. zaudēs spēku līdz šim piešķirtās atļaujas dalībai ceļu satiksmē ar ārvalstī pastāvīgi reģistrētu vieglo automobili! Tāpat vēršam uzmanību, ka jaunā kārtība attiecas gan uz ārvalstī pastāvīgi reģistrētu transportlīdzekļu vadīšanu, gan arī uz tādu transportlīdzekļu vadīšanu, kas ārvalstī reģistrēti uz laiku vai saņēmuši tranzīta numura zīmes.

Informējam, ka ārvalstī reģistrētu transportlīdzekli ir iespējams reģistrēt Latvijā gan pastāvīgi, gan uz laiku. Reģistrējot transportlīdzekli Latvijā uz laiku, ārvalsts reģistrācijas dokumentus un numura zīmes uzglabā CSDD un tos atdod iesniedzējam, kad transportlīdzekli noņem no uzskaites izvešanai no Latvijas. Sīkāku informāciju skatīt CSDD mājas lapas sadaļā “Transportlīdzekļa reģistrācija uz laiku”.

*M1 kategorija – mehāniskie transportlīdzekļi, kas projektēti un būvēti galvenokārt cilvēku un viņu bagāžas pārvadāšanai un kuros papildus transportlīdzekļa vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā astoņas sēdvietas.

**N1 kategorija – mehāniskie transportlīdzekļi, kas projektēti un būvēti galvenokārt kravu pārvadāšanai un kuru maksimālā masa nepārsniedz 3,5 tonnas.

Foto: ekrānšāviņš

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.