Andris Dambis par savu auto izvēlas “Golf GTE”

Andris Dambis ir latviešu autosportists un inženieris, kurš vairākkārt piedalījies prestižajā Dakaras rallijā gan kā pilots, gan stūrmanis. 2012. gada Dakāras rallijā Māra Saukāna un Andra Dambja ekipāža bija pirmie pasaulē, kas šajās bezceļu sacīkstēs startēja ar elektrību darbināmu mašīnu. Andris Dambis un viņa komanda ne tikai kā pirmie nopietni pieteica elektro auto slavenajā Dakāras rallijā, bet arī kļuva par pirmajiem, kas, ar Latvijā radītu elektro superauto, uzvarēja leģendārajās “Pikes Peak” kalnu sacensībās ASV.

Saņemot jaunā Golf GTE automobiļa atslēgas Andris Dambis atzina: “Man bija izdevība ar šo auto pirmo reizi klātienē iepazīties pagājušā gadā nogalē. Es biju patīkami pārsteigts par tā labo īpašību kopumu. Kā elektrisko auto inženieris es varu izteikt atzinību šī auto radītāju kolektīvām, jo labi saprotu, kāda pieredze un zināšanas ir nepieciešamas, lai radītu tik mūsdienīgu un lietotājam draudzīgu auto.”

Volkswagen zīmola vadītājs Māris Jansons piebilda: “Mums kā zīmolam, kurš jau šodien fokusējas uz e-mobilitāti, šis sadarbības projekts ir ļoti nozīmīgs. Esam entuziasma pilni un patiesi gandarīti, ka tieši Andris Dambis, pasaulē atzīts elektro superauto radītājs, savu uzmanību vērsis mūsu produkta Golf GTE virzienā.”

Foto: Publicitātes attēls

Golf GTE, viens no inovatīvākajiem kompaktās klases modeļiem: tas ir tikpat sportisks kā leģendārie Golf GTI un Golf GTD, taču, nospiežot tikai vienu pogu, ar to iespējams braukt bezizmešu režīmā — tāpat kā ar elektromobili e-Golf. Golf GTE īpašības un izveicīgā daba ir pārņemta tieši no Golf GTI un GTD, pārnesot to uz elektriskās piedziņas pasauli. Golf GTE piedziņu nodrošina 1,4 l TSI benzīna dzinējs ar turbokompresoru un tiešās iesmidzināšanas sistēmu un elektromotoru. Šo divu piedziņas daļu kombinācija veido piedziņas sistēmu, kas nodrošina gan ilgtspējību, gan dinamisku veiktspēju apvienojumā ar 6 pakāpju dubultā sajūga pārnesumkārbu (DSG), kas īpaši izstrādāta hibrīdautomobiļiem. Kopējā sistēmas jauda ir 150 kW/204 ZS. Jaunā GTE pamatā ir divas piedziņas sistēmas: viena padara to par dinamisku GTI/GTD, bet otra pārvērš to par klusu bezizmešu automobili. Tā maksimālais nobraukums elektriskajā režīmā ir 50 km, bet kopā aptuveni 940 km.

Volkswagen ir pirmais autoražotājs pasaulē, kas vienā modeļu sērijā piedāvā visas šobrīd aktuālākās piedziņas sistēmas. Līdz ar Golf GTE modeļa iznākšanu, pircējiem tiek piedāvāta benzīna, dīzeļdegvielas, dabasgāzes, elektriskā un hibrīdpiedziņas sistēma.

Andris Dambis Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.