Valsts autoceļi ar grants segumu ir gandrīz 12 000 kilometru garumā un no tiem 41% ir sliktā vai avārijas stāvoklī esoši autoceļi.
Līdz ar to šajos posmos nav iespējams nodrošināt satiksmes drošībai atbilstošus braukšanas apstākļus, atzīst VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) pārstāvji.
Kā atzīst LAU pārstāvji, uz sliktā vai avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem tiek nodrošināta tikai autoceļa caurbraucamība, nevis komfortabli braukšanas apstākļi.
Uzņēmuma darbinieki regulāri apseko valsts autoceļus, un, tiklīdz konstatēs, ka ceļa segums atbilst greiderēšanas darba veikšanai, tie tiks uzsākti, lai uzlabotu braukšanas apstākļus, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Kā skaidro LAU, mainīgo laikapstākļu ietekmē – nokrišņi, gaisa temperatūras maiņas – grants autoceļa segums pārmitrinās, vairākkārtīgi sasalst un atkūst. Līdz ar to autotransporta satiksmes rezultātā pastiprināti uz grants autoceļiem veidojas iesēdumi vai bedres un ceļa seguma stāvoklis pasliktinās.
Grants autoceļu segumiem, kuri ir pārmitrināti vai klāti ar apledojuma kārtu, greiderēšana netiek veikta tāpēc, ka nav iespējams nodrošināt kvalitatīvu darba izpildi. Greiderēšanu veic uz darba tehnoloģijai atbilstoša mitruma autoceļu segumiem.
Foto: iAuto.lv