Mainīgo laikapstākļu dēļ tiek saņemti pirmie apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi

Rudenī, tuvojoties ziemai, laika apstākļi kļūst arvien mainīgāki – salīdzinoši siltas dienas mijas ar aukstām naktīm un vēsiem rītiem. Šajā laikā tiek saņemti arī pirmie OCTA un KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi par negadījumiem, kas radušies pirmo salnu un apledojuma dēļ, – liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati. Pēdējos piecos gados visagrāk saņemtais pieteikums par šādu negadījumu bijis tieši oktobrī.

Kā stāsta Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra Hidrometeoroloģisko prognožu nodaļas vadītāja Laura Krūmiņa, tuvākajās nedēļās laika apstākļi Latvijā kļūs arvien mainīgāki. “Biežāk gaidāmi nokrišņi. Valdot vēsām gaisa masām, ne vien līs, bet gaidāms arī slapjš sniegs. Augstāka tā varbūtība ir nakts un rīta stundās. Mainīgos laika apstākļos starp nokrišņu zonām debesis skaidrosies, kas veicinās gaisa temperatūru padzesināšanos – īslaicīgi piesals, un uz ceļiem veidosies apledojums.”

Iepriekšējo gadu pieredze rāda, ka, sākoties aukstajam laika periodam un dienās, kad uz ceļiem veidojas apledojums, salīdzinoši nelielu negadījumu skaitam ir tendence augt gandrīz divkāršā apmērā. Tajos transportlīdzekļiem radītie bojājumi ir vidēji 400 eiro robežās.

“Aizvadījuši salīdzinoši siltu un saulainu rudens dienu, autovadītāji var nepamanīt vai nebūt gatavi tam, ka ceļu stāvoklis nākamajā rītā, kad agri jādodas uz darbu, ir pavisam citāds – ceļu segumu, iespējams, pat klāj neliels apledojums. Kamēr vēl braucam ar vasaras riepām, pat visplānākā ledus kārtiņa vai pat slapjas koku lapas, kas sabirušas un ceļa braucamās daļas, var būt bīstamas,” norāda Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors.

Saskaņā ar ERGO novērojumiem rudenī un ziemas perioda sākumā starp biežāk izplatītiem ceļu satiksmes negadījumiem ir auto saslīdēšana, kas izraisa nelielu sadursmi ar citu transportlīdzekli vai kādu objektu (koku, ēkas sienu, apmali u.c.). Rezultātā auto tiek noskrāpēts vai iebuktēts, nolauzts vai deformēts spogulis, sasists kāds no lukturiem, iebuktēti auto atdures stieņi, bojāti dekoratīvie riepu diski. Negadījumi galvenokārt saistīti ar autovadītāju neuzmanību un nesagatavotību ziemas laikapstākļiem. Jāņem arī vērā, ka, līdz ar temperatūras pazemināšanos, pirmo salu, uz ceļa daļas sabirušajām lapām, vasaras riepas vai arī nolietotas ziemas riepas var nenodrošināt nepieciešamo saķeri ar ceļa segumu, un aug negadījumu risks. “Tāpēc vēlmi un ieradumu pēc iespējas vēlāk veikt vasaras riepu maiņu uz ziemas riepām ir vērts tomēr pārdomāt, un riepas nomainīt savlaicīgi,” uzsver Ivars Vismanis.

Bieži vien no sadursmes būtu iespējams izvairīties, ja automobiļa īpašnieks savlaicīgi sagatavotu transportlīdzekli ziemas sezonai un atbilstoši pielāgotu savu braukšanas stilu. Lai izvairītos no iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, rudens un ziemas periodā autovadītājiem ieteicams ievērot pamata drošības prasības – atbilstoša distance, ātrums, savlaicīga bremzēšana un atbilstošas kvalitātes riepas, neatliekot vasaras riepu nomaiņu uz pēdējo brīdi.

Autovadītājiem jāatceras, ka vasaras riepas savu funkcionalitāti sāk zaudēt jau brīdī, kad gaisa temperatūra nokrītas zem +7 grādu atzīmes. Braucot ar neatbilstošām vai nodilušām riepām, ievērojami palielinās risks, ka auto var tikt sanests, nespēt savlaicīgi nobremzēt, kā arī ieslīdēt pretējā braukšanas joslā vai noslīdēt nost no ceļa braucamās daļas.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.