Pētījums: kādi ir bijuši avāriju un CSNg iemesli Latvijā 2014.gadā

Veicot 573 Valsts tiesu ekspertīžu birojā (VTEB) 2014. gadā veikto autotehnisko ekspertīžu analīzi (2014. gadā VTEB saņemto autotehnisko ekspertīžu skaits), ir konstatēti sekojoši CSNg iemesli (viena CSNg iemesli var būt vairāki).

Pārsvarā VTEB tiek veiktas ekspertīzes negadījumiem ar smagām sekām (bojāgājušiem un cietušajiem) vai arī par strīdīgām situācijām.

 

Gājēja vai velosipēdista rīcība

136 gadījumi (23,7%)

Transportlīdzekļa vadītāja rīcība, nedodot ceļu gājējam/velosipēdistam vai laicīgi nereaģējot uz gājēju/velosipēdistu, kā šķērsli.

83 gadījumi (no tiem 22 uzbraukumi uz gājēju pārejas) (14,5%)

Ceļa nedošana apdzenošajam vai pretim braucošajam, veicot kreiso pagriezienu.

61 gadījums (10,6%)

Priekšrocības zīmju neievērošana

59 gadījumi (10,3%)

Iebraukšana pretējās kustības joslā

52 gadījumi (9,1%)

Nobraukums no ceļa klātnes.

42 gadījumi (7,3%)

Distances neievērošana.

31 gadījums (5,4%)

Nepamatots kustības virziena maiņas manevrs.

21 gadījums (3,7%)

Nepareiza ātruma izvēle konkrētajiem ceļa apstākļiem (nepārsniedzot atļauto kustības ātrumu)

21 gadījums (3,7%)

Apdzīšanas manevrs neatbilstoši CSN prasībām

20 gadījumi (3,5%)

Uzbraukums šķērslim (uz brauktuves, vai brauktuves tuvumā)

20 gadījumi (3,5%)

Pārkārtošanās laikā izraisīti CSNg

19 gadījumi (3,3%)

Tehniskais stāvoklis, kas ietekmēja CSNg vai bija par tā iemeslu

15 gadījumi (2,6%)

Neatbilstošs stāvoklis uz brauktuves pirms manevra uzsākšanas

15 gadījumi (2,6%)

Intervāla neievērošana

13 gadījumi (2,3%)

Apgriešanās manevra veikšana neatbilstoši CSN prasībām

12 gadījumi (2,1%)

Luksofora signālu prasību neievērošana

10 gadījumi (1,7%)

Stāvēšana/apstāšanās neatbilstoši CSN prasībām

7 gadījumi (1,2%)

“Labās rokas” principa neievērošana

6 gadījumi (1,05%)

Agresīva braukšana

6 gadījumi (1,05%)

CSN prasību neievērošana braucot atpakaļgaitā

5 gadījumi (0,9%)

Satiksmes organizācija

5 gadījumi (0,9%)

Pasažieru pārvadāšana neatbilstoši CSN prasībām

2 gadījumi (0,3%)

Uzbraukums meža dzīvniekam, kas izraisīja plašāku CSNg

1 gadījums (0,17%)

Pajūga vadītāja rīcība

1 gadījums (0,17%)

Ātruma pārsniegums, kas ir saistāms ar CSNg rašanos

72 gadījumi (12,3%)

No tiem:

8 gadījumi (līdz 10km/h)

21 gadījumi (līdz 20km/h)

19 gadījumi (līdz 30km/h)

12 gadījumi (līdz 40km/h)

7 gadījumi (līdz 50km/h)

5 gadījumi (virs 50km/h)

CSNg iemesls nav nosakāms

11 gadījumi (1,9%)

Konstatēts inscenēts CSNg

5 gadījumi (0,9%)

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.