„Ja tiks samazināts valsts budžeta finansējums valsts autoceļiem, visvairāk cietīs vietējās nozīmes autoceļi un nāksies lemt par to, kuros novados nākamgad ceļu remontdarbus neveikt,” norāda VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
„Tāpat, pie samazināta valsts finansējuma autoceļiem nebūs iespējas realizēt visus ar satiksmes drošības uzlabošanu saistītos projektus,” uzsver Lange.
Lai uzturētu valsts autoceļu tīklu, kārtībā katru gadu būtu nepieciešams finansējums 490 miljonu eiro apmērā. Ņemot vērā to, ka pēdējos 20 gadus no valsts budžeta autoceļiem tiek piešķirts nepietiekams līdzekļu apjoms, kopējais finansējuma deficīts valsts autoceļiem jau sasniedz četrus miljardus eiro.
Nākamā gada valsts budžeta bāzē autoceļiem ir paredzēti 150 miljonu eiro. Ja šī summa tiks samazināta, nāksies lemt par to, kurus no 2016. gadā ieplānotajiem remontdarbiem atcelt, kuros novados un reģionos ceļu remontdarbus neveikt.
Kā zināms valsts budžets tiek plānots trīs gadu griezumā, līdz ar to valsts autoceļu tīklā remontdarbi ir saplānoti no 2015. līdz 2017. gadam. Nozare un pašvaldības rēķinās ar šo finansējumu un plāno attiecīgi savu darbu.
Samazinot valsts budžeta finansējumu, visvairāk cietīs vietējās nozīmes autoceļi, kuru uzturēšanai un remontdarbiem ir iespējams izmantot tikai valsts budžeta finansējumu, Eiropas fondu finansējumu tiem novirzīt nedrīkst.
Saskaņā ar LVC ikgadējo inspekciju datiem, puse valsts pārziņā esošo tiltu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, un arī tiltu remontdarbi ir iekļauti 2016. gada valsts budžeta bāzes finansējumā paredzētajos 150 miljonos eiro.
Pielikumā 2016. gadā plānotie ceļu remontdarbi par valsts budžeta līdzekļiem 150 miljonu eiro apmērā.
Foto: Publicitātes attēls