Precizē soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem

Otrdien, 11.augustā, Ministru kabinetā apstiprināts likumprojekts „Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”, kas precizē soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem.

Esošo soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem nosaka Ceļu satiksmes likuma 43.2pants. Satversmes tiesā tika izskatīts fiziskas personas pieteikums par soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem atbilstību Satversmes 92.pantam.

Satversmes tiesa nolēma atzīt minēto pantu, ciktāl tas neparedz tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt protokolu – paziņojumu transportlīdzekļa īpašniekam, kurš nav bijis transportlīdzekļa vadītājs brīdī, kad izdarīts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums, par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmei.

Tādējādi sagatavotais likumprojekts precizē regulējumu 43.2pantā un dod tiesības transportlīdzekļa īpašniekam, kurš nav bijis transportlīdzekļa vadītājs brīdī, kad izdarīts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums, apstrīdēt pieņemto lēmumu par soda piemērošanu.

Tāpat grozījumi Ceļu satiksmes likumā attieksies uz personām, kurām tiesību atņemšana tiek piemērota uz laiku līdz vienam gadam, un paredz šādām personām prasību kārtot teorētisko eksāmenu, lai atjaunotu transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Līdzšinējais regulējums paredzēja tiesību atjaunošanas procedūru personām, kurām transportlīdzekļu vadīšanas tiesības ir atņemtas uz vienu gadu vai ilgāk, kā arī par braukšanu alkohola reibumā vai narkotisko vielu ietekmē uz jebkādu termiņu, savukārt personām, kurām par pārkāpumu ceļu satiksmē tiesību atņemšana tiek piemērota uz laiku līdz vienam gadam, līdzšinējā regulējumā nebija noteiktas prasības tiesību atgūšanai.

Ceļu satiksmes drošības padome nolēma atbalstīt attiecīgu grozījumu izdarīšanu Ceļu satiksmes likumā. Tādējādi plānots panākt, ka persona, kura noteiktu laiku nav piedalījusies ceļu satiksmē, atjaunos teorētiskās zināšanas satiksmes drošības jautājumos, kā rezultātā tiks uzlabota satiksmes drošība.

Likumprojekts arī precizē normu par bruņotajos spēkos dienošo personu vadītāja apliecībām, kas iegūtas pirms vispārīgi noteiktā vecuma, pieļaujot izņēmumu un atļaujot vadīt C, CE, D1 un D kategorijas bruņoto spēku transportlīdzekļus no 19 gadu vecuma.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.