No 5.jūlija satiksmei būs sagatavotas četras joslas uz Salu tilta

Līdz 5.jūlijam uz Salu tilta tiks pilnībā ieklāts brauktuves virskārtas segums, satiksmei sagatavojot divas joslas virzienā no Pārdaugavas uz centru, žurnālistiem pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Līdz ar to no jūlija satiksmei būs pieejamas saremontētas četras joslas uz Salu tilta. Savukārt atjaunošanas darbi pārvirzīsies uz brauktuves pēdējām divām joslām – virzienā no centra uz Pārdaugavu.

Reinbahs apliecināja, ka visi būvdarbi notiek pēc grafika un līdz šā gada beigām tiks pabeigts Salu tilta pirmais posms. Tā laikā tiks veikta Salu tilta lielā un mazā tilta pār Daugavu renovācija, septiņu estakāžu un četru gājēju tuneļu remontdarbi, gājēju drošībai tuneļos zem tilta tiks uzstādīts LED apgaismojums un videokameras, savukārt velobraucējiem un personām, kas pārvietojas ar ratiņkrēslu, tiks nodrošinātas ērtas nobrauktuves.

Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.

Foto: iAuto.lv

Līdz šim ir izbūvētas divas vidējās braukšanas joslas, pa kurām patlaban novirzīta satiksme virzienā uz centru. Ziemas periodā veikti remontdarbi tilta komunikāciju tuneļos, remontējot tuneļu sienas, griestus un izbūvējot pilnībā jaunu lietus ūdens kolektoru, kas lietus laikā novada ūdeni no tilta. Tāpat komunikācijas tuneļos koka konstrukcijas pilnībā nomainītas pret metāla. Izbūvēts arī apgaismojums, kas iepriekšējos gadus nav bijis.

Savukārt no nākamā gada sāksies būvdarbi otrajā posmā, kas tiks pabeigti 2018.gadā, pastāstīja Reinbahs.

Kā žurnālistiem pastāstīja būvinženieris Aleksandrs Kvaša, kurš piedalījās Salu tilta izbūvē 1968.gadā, Salu tiltaizbūves mērķis bijis nodrošināt sportistiem iespēju kājām pārvietoties no Lucavsalas uz centru. “Padomju laikā Lucavsalā plānoja iekārtot sporta kompleksu “Rižskije lužņiki”. Šis tilts tika projektēts, lai pa to varētu pārvietoties autotransports, bet lejā – pa tuneļiem – gājēji, lai pēc sacensībām Lucavsalā varētu aiziet atpakaļ uz centru,” pastāstīja Kvaša.

Viņš arī skaidroja, ka kārtīgi izbūvētam tiltam būtu jānokalpo vismaz 100 gadus ar nosacījumu, ka tiek regulāri veikti uzturēšanas darbi. Kvaša pastāstīja, ka Salu tiltam renovācija bijusi nepieciešama jau pirms 20 gadiem, paužot gandarījumu, ka darbi beidzot notiek. “Pēc darbu pabeigšanas tilts 50 gadus bez kapitālā remonta nokalpos stabili,” vērtēja būvinženieris.

Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli, rekonstruē pilnsabiedrība “LNK Industries”, kuras sastāvā ir trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi – “Latvijas tilti”, “Enfort” un TTS. Iepriekš neplānotie tilta rekonstrukcijas darbi pašvaldībai izmaksāja 1,5 miljonus eiro.

Rekonstrukcijas darbi uz tilta tika sākti pērn 3.jūlijā.

Salu tilts būvēts no 1968. līdz 1976.gadam, un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam netika veikti. Betona apmetums un seguma virskārta bija nokalpojusi, gājēju tunelim vairs nebija apgaismojuma, arī deformācijas šuves nepildīja savas funkcijas.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.