Jaunais Mitsubishi L200

Latvijā ir vairākas auto kategorijas, kuras stingri un pārliecinoši ieņēmušas vietu plašajā autotransporta saimē. Šoreiz runa nebūs par džipiem, bet par īstu apvidus auto – pikapu.

Mitsubishi L 200 ir viens no galvenajiem “spēlētājie” šajā tirgus segmentā. Jaunā Mitsubishi L 200 radītāji ir centušies auto padarīt spilgtāku, pamanāmāku, ar savu “seju”. Varētu teikt, ka viņiem tas ir izdevies. Auto transporta plūsmā ir pamanāms ar savu izteiksmīgo, hromēto radiatora resti ar markas logo centrā un lielajiem izliektajiem lukturiem. Izteiktāka kļuvusi auto sanu līnija, kuru veido priekšējo un aizmugurējo lukturus savienojoša šķautne komplektā ar uzrauto sānu logu apakšējo malu. Veidojot pikapu, dizaineriem nav īpaši kur “ieskrieties”. Taču uzmontējot lietos diskus un sliekšņu “trubu”, auto izskatās tīri glīts.

Auto izskatam vienmēr ir nozīme, bet pikapiem daudz svarīgakas ir to gaitas un vadāmības īpašības. Pilsētas burzma un nebeidzamie krustojumi nav īstā vieta, kur novērtēt pikapa dotumus, tāpēc raujos ārā no pilsētas uz sev zināmiem bezceļa laukiem. Uz šosejas sajūtas labas. L 200 ripo pārliecinoši, labi tur ceļu, ar vadību nav nekādu problēmu. Spēkratam ir samērā laba skaņas izolācija, un uz laba asfalta tu jūties kā vidējās klases sedanā. Pateicoties atsaucīgajam 2,4 litru turbo dīzelim(līdz 430 Nm), L200 viegli paātrinās un apdzīšanu var veikt bez īpašas “sagatavošanās”. Straujāk palielinot apgriezienus, dzinēja troksnis dzirdams arī salonā, taču troksnis nav pastāvīgs un pārāk nomācošs. Beidzoties gludajam asfaltam, beidzas arī līganā gaita. Pikaps paliek pikaps. Spēkratam nepatīk sīki nelīdzenumi, vilnīši un asfalta ielāpi. Par to visai ātri uzzina braucēji īpaši aizmugurējā rindā sēdošie. Te liela loma atsperojumam, īpaši aizmugurējam. Tas paredzēts kravu vešanai un braukšanai pa sliktiem un ļoti sliktiem ceļiem. Tāpēc ražotājam pārmest negribas. Pieņemam lietas kādas tās ir un dodamies bezceļa meklējumos. Turpceļa vēl izbaudu efektīgās bremzes, kuras ir gana informatīvas, ļauj viegli adaptēties pie pedāļa darbības. Jāuzteic arī ABS darbība. Tā ir pietiekami “inteliģenta” un dod pārliecību, ka auto varēs arī uz slidena ceļa apturēt. Beidzot esmu nobraukuši no šosejas un dodamies meža klajuma virzienā, kur zem augstsprieguma līnijas Latvenergo vīri veiksmīgi tikuši galā ar visu, kam vēlme dzīt saknes un tiekties pretī saulei. Irdenu smilts stigu klāj pabieza(ap 20 cm) tikpat irdena sniega kārta. Aktivizēju 4×4 un uz priekšu, ar domu redzēs kā ies. Pateicoties atbilstošām ziemas riepām un auto klirensam, auto brauca bez “stostīšanās”. Brīžiem dziļākās bedrēs pat stuma sniegu pa priekšu, bet neapstājās. Pikaps jutās kā savā ādā. Sarežģījot apstākļus, speciāli apstājos slīpumā un L200 sāka rakties, taču tiklīdz nobloķēju starpasu diferenciāli, auto izrāpās no špūres un bijām uzkalnā. Sapratu, ka Latvijas ikdienas bezceļš šim spēkratam ir pa plecam, jo es vēl neizmantoju pēdējo opciju – pilnpiedziņa ar pazemināto pārnesumu, sabloķētiem aizmugurējā tilta un starpasu diferenciāļiem. Skaidrs, ka norakt var jebkuru braucamo, bet vai tā ir mūsu ikdiena. Šāds auto tevi nepievils, ja pats to neuzsēdināsi uz “vēdera”. Pa brīdim pasekojot degvielas patēriņam sapratu, ka pie dažādiem ceļa apstākļiem vidējais patēriņš varētu būt ap 10l/100km. Atpakaļceļā izmēģināju slēgt pārnesumus ar roku(konkrētais auto bija ar AT). Lāpstiņas pie stūres darbojas nevainojami, bet cik tas ir lietderīgi šādam auto, tas ir cits jautājums. 

Salons jaunajam L 200 izskatās gana majīgs. Nevarētu teikt, ka salons ir ultra moderns vai vecmodīgs. Tas ir Mitsubishi tradicijās, pilnībā atbilstošs pikapam. Salona iekārtojums un dizains ir kā kompromiss starp estētiskumu un praktiskumu. Pēc skata izmantotie materiāli izskatās ļoti labi, tomēr papētot tuvāk tā ir “cietā plastmasa”. Bet kā jau minēju vizuāli tīri nekas. Runājot par salonu, viennozīmīgi bonuss par sēdekļiem. Tie tiešām ir ļoti ērti, ar plašām regulēšanas iespējām. Domāju, katrs varētu sev atrast ideālu sēdpozīciju. Priekšējie sēdekļi ir aprīkoti ar apsildi, kura darbojas ļoti ātri. Pēc pieredzes varu teikt, ka ne visiem spēkratiem novērojama šī tendence. Salona apdares darbi veikti kvalitatīvi, nav kur piesieties. No praktiskā viedokļa skatoties visas pogas, slēdži izvietoti saprotami kā jau pierasts. Varbūt daži man piekritīs, ka start/stop poga no stūres pa kreisi ir mazliet neierasti, taču ar laiku… Automātiskās kārbas rokturis(kloķis) smuks ar ādiņu, ērts plaukstai, žēl maz jālieto. Daļa vadības funkcijas uzticētas skarienjūtīgajam ekrānam, nav liels 7″, bet darbojas. Tur jau arī slēpjas visas ierastās fīčas, navigāciju ieskaitot. L 200 aprīkots ar lietus sensoru, atpakaļskata kameru bluetooth un daudz ko citu. Nu jau visos spēkratos neatņemama sastāvdaļa ir līniju asistents. Skaidrs, ka klimata kontroles vadība var notikt ar aizvērtām acīm. Tā taču viena no svarīgākajām funkcijām.Turpretī “borta datora”(informācijas displejs) izmantošana nav īpaši ērta. Podziņa atrodas uz mērinstrumenta paneļa un tai piekļūt var izbāžot roku caur stūri vai noliecoties pie pašas stūres. Uz šosejas procedūra diezgan riskanta. Starp sēdekļiem esošais sīklietu nodalījums kalpo arī kā elkoņa balsts. Tā kā vāks/balsts nav bīdāms daļai braucēju to izmantot nebūs īsti ērti. Toties savu funkciju labi pilda elkoņa balsts durvīs. Pikapiem neraksturīgi ērti jutīsies pasažieri aizmugurējā sēdeklī, pat ja priekšā sēdošais ir garāks par 1,80m. Praktiska nozīme ir arī priekšējo sēdekļu atzveltnēs izgatavotām kabatām, kur paglabāt lietas no garāmgājēju acīm. Jaunajā L 200 tāda ir tikai viena?

Viennozīmīgi praktiskākā pikapa daļa ir kravas kaste. Lauvas tiesa visu pikapu īpašnieku ikdienā izmanto kravas kasti dažādu kravu vai iekārtu transportēšanai. Kravas kastei ir standarta garums – 1,5m. Kastes sānos nekustīgi ir piemetinātas sešas cilpas kravas nostiprināšanai. Liekas praktiskāk būtu nolokāmas cilpas, tas dod iespēju ērtāk novietot kravu. Ir brīži, kad pietrūkst pāris centimetri, tad nekustīgās cilpas var radīt problēmu. Kravas kastes aizmugurē piestiprināts bampers, kurš ļauj ne tikai pašam vieglāk iekļūt kravas kastē, bet arī aizsargā auto aizmuguri un lukturus. Tā bija zināma problēma vecākajiem modeļiem. Pēc skata bampera dekoratīvā uzlika izskatās trausla, taču nomierina tas, ka tā nostiprināta uz kārtīga prfilēta metāla karkasa. Tāpat dubļainā laikā vajadzētu sargāt bikšu stilbus, jo dekoratīvie sliekšni neaizsargā auto sānus no visiem iespēmajamiem netīrumiem. ubishi L 200 tiek piedāvāts trīs dažādās komplektācijās ar cenu diapazonu no 25990 līdz 34990 euro.

Foto: Jānis Grīnhofs

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.