Vai sarkanās gaismas radaru sodi uzlabos satiksmes drošību Latvijā; iAuto jautājumi CSDD

Jau gadiem ilgi Latvija uzrāda sliktākos rezultātus Eiropā pēc bojā gājušo skaita rēķinot uz 1 miljonu iedzīvotāju. Esam Top 3 no beigām kopā ar Rumāniju un Bulgāriju. Kaut kas ir jādara, bet kas?

Šī gada februārī notika satiksmes drošības sēde, kurā bija interesanta, bet virspusēja informācija, tāpēc iAuto.lv vēlas paskatīties uz problēmu no pirmavota – VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcijas” turpmāk CSDD dati.

Lūdzu CSDD atsūtīt mums sekojošu informāciju un atbildes uz trīs jautājumiem:

1. Kāpēc pieņēmāt lēmumu Latvijā uzstādīt regulētā krustojumā fotoradaru sistēmu, kura automātiski fiksēs sarkanās gaismas pārkāpumu un nosūtīs nepieciešamo informāciju administratīvā protokola (soda) sastādīšanai?

Aicinu iepazīties ar rakstu un video parādīto ASV negatīvo pieredzi ar sarkanās gaismas kamerām šeit >>>! Negadījumu skaits tikai pieaug un sistēma domāta vairāk naudas pelnīšanai!

Radari pie luksoforiem pasliktina satiksmes drošību!

Personīgie novērojumi rāda, ka šādos krustojumos (pie zināma ātruma ieslēdz sarkano gaismu) Latvijā (Dubulti, Babīte, Jelgavas šoseja pie Olaines) veicina braukšanu pie sarkanās gaismas, autovadītāji bieži vēl vairāk palielina ātrumu, lai pārbrauktu.

Jā, sarkanā gaismas pārkāpumi ir, lūk piemērs: Autobusa vadītājs šķērso krustojumu pie luksofora sarkanās gaismas (+ VIDEO)

Sekoja arī atbilde: Priecē autobusu uzņēmuma atbilde “iAuto” par vadītāja braukšanu pie sarkanās gaismas

Taču, ko šādā situācijā palīdzētu sarkanās gaismas radars? Lūk, viens negatīvs piemērs, kā sarkanā gaismas kamera veicina uz vēl rupjāku pārkāpumu: Cik droši ir ātruma radari uz luksoforiem (+ VIDEO)

(Šis luksofors pie Dubultu stacijas ir aprīkots ar ātruma kameru, kurš pie noteikta pārkāptā braukšanas ātruma ieslēdz sarkano gaismu)

2. Andris Lukstiņš šā gada 28.februāra drošības padomes sēdes laikā minēja, ka jā, negadījumu skaits pie sarkanās gaismas kameru sistēmas varot pieaugt, bet tie esot “dzelži”, taču nopietno negadījumu skaits mazinās. Lūdzu precizējiet šo domu un kāds tai ir pamatojums?

3. Cik negadījumi 2018. un 2017. gadā ir notikuši vietās, kur satiksmi regulē luksofori. Kāds ir šo negadījumu raksturs, cik cietušo un cik gadījumos negadījumi notika, jo satiksmes dalībnieks nav ievērojis sarkano gaismu? 

Lasi vēl iAuto par šo tēmu:

Foto: iAuto.lv

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.