Jūrmalā sāk krāsot gājēju pārejas, cik ilgi tās būs redzamas (+ FOTO)

Laiks ir silts un sauss – ļoti labi apstākļi, lai atjaunotu ielu horizontālos apzīmējumus. Tieši to mēs novērojām Jūrmalā 18.04.2019.

Pārredzamas un pareizi izbūvētas gājēju pārejas ir ļoti svarīgs satiksmes drošības elements. Pareizi izbūvēta gājēju pāreja nav tikai divas ceļa zīmes vai/un “zebra”. Te apskatīts viens labs piemērs: iAuto.lv pārāda piemēru no Šveices, kādai būtu jābūt pareizi izbūvētai gājēju pārejai (+ FOTO)

Jūrmalā jau gadiem ilgi ar gājēju pārejām ir lielas problēmas – ļoti lielas problēmas.

Sākot ar to, ka uzkrāsotās līnijas salīdzinoši ātri nodilst, te mūsu foto reportāža no šā gada 14.februāra.

Pat pie skolām gājēju pārejas uz divu joslu ceļa vienā virzienā ir bez luksoforiem – kā Dubultu prospekta un Kļavu ielas krustojums.

Vai vienkārši uzstāda jaunus, bet satiksmes drošībai bīstamus luksoforus, kā Strēlnieku prospektā krustojumos ar Kļavu un Ceriņu ielām. Kas beidzās ar to, ka “Latvijas Valsts ceļu” speciālisti norādīja izslēgt luksoforu un atstāt dzeltenās gaismas režīmā. Jūrmalas domes ierēdņi solīja risinājumu līdz 1.maijam 2019.gadā.

No VAS “Latvijas Valsts ceļi” Annas Kononovas iAuto.lv saņēma sekojošu atbildi 1.02.2019: “Izstrādājot projektu jaunu luksoforu uzstādīšanai, Jūrmalas pašvaldībai bija jāsaņem arī VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) saskaņojums. Un šajā gadījumā LVC ir jāatzīst sava kļūda, saskaņojot risinājumu, kas ne līdz galam atbilst standarta prasībām. LVC satiksmes organizācijas speciālisti jau ir apsekojuši šo vietu un šodien Jūrmalas pašvaldībai tiks nosūtīts priekšraksts ar norādi izslēgt luksoforu dzeltenajā režīmā. Attiecīgi satiksmes dalībniekiem būs jāievēro ceļu satiksmes noteikumi krustojuma šķērsošanā. Vairāk par šo tēmu var lasīt: Kas notiek ar bīstamo krustojumu Jūrmalā 2.daļa – iAuto.lv (+ VIDEO).

Diemžēl bīstamība ar to nav atrisināta, jo šī krustojuma projektētāju un “Jūrmalas gaismas” darbinieku kļūdu dēļ, esošā gājēju pāreja uz Strēlnieku prospekta pie pirmsskolas un sākumskolas “Taurenītis” ir kļuvusi par neregulētu gājēju pāreju uz divu joslu ceļu vienā virzienā. Kāpēc tas ir bīstami? Lūdzu lasiet mūsu rakstā: Apdraudējums drošībai – gājēju pārejas uz divu joslu ceļa bez luksoforiem (+ VIDEO)

iAuto aicinājums pie šīs bīstamās gājēju pārejas Strēlnieku prospektā pie Kļavu ielas norīkot policijas darbiniekus vismaz darba dienās no 8:00 līdz 9:00, lai palīdzētu skolniekiem šķērsot intensīvo ielu neguva atsaucību. Jā, policijai nav tikai jāsoda, bet jāpalīdz uzturēt sabiedriskā kārtība, piemēram, Šveicē tā ir ikdienišķa prakse, ka cilvēki atstarojošajās vestēs palīdz skolniekiem šķērsot ielu no rītiem.

Kas vēl Jūrmalā ir ne tā ar gājēju pārejām? Tas, ka ir ierīkotas stāvvietas pirms gājēju pārejām.

Dubultu prospekts pie Ceriņu ielas un Kļavu ielas Jūrmalā Foto: iAuto.lv

Jā, ne uz braucamās daļas, bet tas aizsedz pārredzamību un rada bīstamību, kā Dubultu prospektā pirms Ceriņu un Kļavu ielām, kā Asaru prospektā pretī Asaru stacijai.

Dubultu prospekts pie Kļavu ielas Jūrmalā 18.02.2019. Foto: iAuto.lv

Dubultu prospekts pie Kļavu ielas Jūrmalā 18.02.2019. Foto: iAuto.lv

Gājēju pāreja Asaru prospektā pie Asaru stacijas. Foto: iAuto.lv

Gājēju pāreja Asaru prospektā pie Asaru stacijas. Foto: iAuto.lv

Pat Rīga jau mācās un realizē pasākumus, kuri uzlabo drosību, vairāk te: Jūrmalas attīstības pārvaldei iesaku aizbraukt uz Rīgu, lai mācītos satiksmes organizēšanu (+ FOTO)

Antonijas un Dzirnavu ielas krustojums Rīgā. Speciāli norobežota teritorija pirms gājēju pārejas, lai stāvošie automobiļi neaizsegtu skatu. Foto: iAuto.lv

Kas vēl? Vēl ir, un tas ir pats trakākais, proti, gājēju pāreju neesamība kur tām ir jābūt. Traģiskākā vieta ir pretī Dzintaru dzelsceļa stacijai, tur arī autobusa stacija pretī bērnu atrakciju parkam Dzintaru Mežaparks. Gājēju pārvietošanās problēmu nerisina ar metodēm ejiet apkārt ar 10 minūšu līkumu (Jūrmalā notriekti četri gājēji | Kāpēc tas notika? (+ VIDEO)). Pareizi būtu veikt izpēti un visticamāk tās rezultātā izbūvēt gājēju pāreju, kura ir aprīkota ar drošības saliņu un regulēta ar luksoforiem. 

 

Turklāt Jūrmalā ir vēl vairākas vietas, kur šobrīd vispār nav gājēju pāreju starp pretējās pusēs esošām autobusu pieturām. Tas viss ir šobrīd 2019.gadā, turklāt intensīvas satiksmes apstākļos uz vienīgās maģistrālās ielas, kas iet cauri visai pilsētai. Diemžēl par mazajām ielām mēs te nemaz nerunājam!

Speciāli vēlos izcelt vietu uz Strēlnieka prospekta starp jauno Dubultu Kultūras kvartālu, kur ir gan mākslas skola, gan mūzikas skola, gan bibliotēka un benzīntanku-veikalu “Circle K”. Bērni tur iet pirkt našķus un šķērso Strēlnieku prospektu pēc savām izjūtām.

Daudz bērnu šķērso Strēlnieku prospektu šajā vietā no jaunuzbūvētā mācību kompleksa, kur ir gan mākslas skola, gan mūzikas skola, gan bibliotēka 14.02.2019. Foto: iAuto.lv

Vai ar šo visu nepietiek, lai saprastu, ka Jūrmalā ir ilglaicīgs satiksmes organizēšanas speciālista trūkums, kurš risinātu šīs problēmas! Turklāt tas bija tikai par gājēju pārejām!!! Šogad Jūrmalas attīstības pārvalde plāno uzsākt Jaundubultu tilta pār Lielupi projekta izpēti, vai nav par lielu projekts, ja šādi mums iet ar gājēju pārejām?

Jūrmala Foto: iAuto.lv

Cerēsim, ka šogad krāsas kvalitāte un izvēlētā krāsošanas metode ceļa horizontālajam apzīmējumam Jūrmalā ir kļuvusi noturīgāka. Sekosim līdz vai nodils ceļa apzīmējums, un kad tas notiks!

Gājēju pāreja pie Majoru stacijas 18.04.2019. Foto: iAuto.lv

Gājēju pāreja pie Jūrmalas domes 18.04.2019. Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Gājēju pāreja pie Majoru stacijas 18.04.2019. Foto: iAuto.lv

Gājēju pāreja pie Majoru stacijas 18.04.2019. Foto: iAuto.lv

Gājēju pāreja pie Majoru stacijas 18.04.2019. Foto: iAuto.lv

Gājēju pāreja pie Majoru stacijas 18.04.2019. Foto: iAuto.lv

Dalies:

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.