Volkswagen grupas peļņa pēc nodokļu nomaksas 2025. gada pirmajā ceturksnī saruka par 40,6%, līdz 2,9 miljardiem eiro.
Volkswagen grupas rezultāti šī gada pirmajos trīs mēnešos nemaz tik slikti neizskatās – piegādes augušas par 1,4 procentiem, sasniedzot 2,13 miljonus transportlīdzekļu, elektroautomobiļu noiets Eiropā un arī ASV palielinājies attiecīgi par 113 un 51 procentu.
Pozitīvo uzskaitījumu var turpināt: katrs desmitais līdz martam piegādātājs Volkswagen grupas auto visā pasaulē bija elektromobilis un ar 26 procentu tirgus daļu Volkswagen saglabā līdera pozīcijas Eiropas elektroauto segmentā.
Tad kādēļ noticis tik dramatisks peļņas kritums? Eksperti to skaidro ar elektroautomobiļu radīto spiedienu uz finansiālajiem rezultātiem – šiem transportlīdzekļiem raksturīga zemāka peļņas marža, kas ietekmē uzņēmuma rentabilitāti, tādēļ kopējais ienesīgums sarucis no 6% līdz 3,7%.
Volkswagen grupas finanšu direktors un operatīvais vadītājs Arno Antlics norādījis, ka, lai gan uzņēmums demonstrē spēcīgu sniegumu elektromobiļu segmentā, tas vienlaikus atklāj arī nepatīkamu realitāti – elektroauto joprojām ir ievērojami mazāk ienesīgi nekā līdzvērtīgi iekšdedzes dzinēju modeļi. Viņš uzsvēris, ka autoražotājam nepieciešams intensīvi strādāt pie ražošanas izmaksu samazināšanas un peļņas palielināšanas nulles emisiju automobiļiem.
2023. gadā Antlics prognozēja, ka peļņas līdzsvaru starp iekšdedzes dzinēju un elektriskajiem transportlīdzekļiem varētu sasniegt jau 2025. gadā, tomēr šobrīd šis mērķis ir pārcelts uz 2026. gadu, kad plānota ID.2 un tā krosovera versijas laišana tirgū.
Ar šo modeļu palīdzību Volkswagen cer sasniegt rentabilitāti T-Cross līmenī. Papildus tam Cupra un Škoda gatavojas piedāvāt savas elektrisko automobiļu versijas par aptuveni 25 000 eiro, savukārt ID.1 modeli, kura sākumcena plānota no 20 000 eiro, paredzēts tirgū ieviest 2027. gadā.
Volkswagen grupas pirktākie elektroauto 2025. gada 1. ceturksnī
1. Volkswagen ID.4/ID.5 – 43 700 eksemplāri
2. Volkswagen ID.3 – 28 100
3. Audi Q4 E-Tron/Q4 E-Tron Sportback – 22 800
4. Škoda Enyaq/Enyaq Coupe – 20 200
5. Volkswagen ID.7/ID.7 Tourer – 19 100
6. Audi Q6 E-Tron/Q6 E-Tron Sportback – 16 000
7. Porsche Macan – 14 200
8. Volkswagen ID.Buzz/Cargo – 12 700
9. Cupra Born – 11 000
10. Cupra Tavascan – 7 600

Foto: Volkswagen