Vācijas autobūves uzņēmums BMW izlaidīs īpašu modeli Z4 Final Edition, iezīmējot atvadas no ikoniskā rodstera, kas piedāvājumā noturējies vairāk kā 20 gadus.
BMW ir paziņojis, ka Z4 ražošana tiks pārtraukta 2026. gada pavasarī, taču pirms tas notiek, ražotājs dod faniem pēdējo iespēju ar ierobežotā skaita Z4 Final Edition. Pasūtījumus plānots pieņemt, sākot no 2026. gada janvāra beigām, turklāt tikai ierobežotu laiku. Šī versija paredzēta autobraucējiem, kuri meklē īpašas komplektācijas un potenciālu nākotnes kolekciju tirgū. Interesanti, ka tikai šī gada laikā Vācijā vien reģistrēti vēl 2860 jauni Z4 modeļi, bet standarta auto cena pašlaik sasniedz 50 700 eiro.
No ārpuses Final Edition visvieglāk atpazīt pēc ekskluzīvā Frozen Matt Black krāsojuma, kas pieejams tikai šai sērijai un apvienots ar M Hochglanz Shadowline elementu izlasi. Papildu akcentu piešķir augstas veiktspējas sarkanās M Sport bremzes, kas izceļas gan ar jaudīgu darbību, gan košu vizuālo tēlu. Arī citu krāsu tīkotājiem nebūs jāskumst, jo no Z4 standarta paletes pieejami arī citi toņi.
Salona noskaņu nosaka sarkanās kontrastšuves, kas rotā instrumentu paneli, viduskonsoli, durvju apšuvumus un M sporta sēdekļus, kuru apdarei izmantota Vernasca āda un Alcantara. Tāds pats nošuvums rotā arī sportisko M Alcantara stūri, savukārt īpaši gravētas sliekšņu uzlikas uzsver Final Edition ekskluzivitāti.
Īpašā sērija būs pieejama ar visiem trim Z4 dzinējiem: sDrive20i ar 197 ZS, sDrive30i ar 258 ZS un jaudīgāko sešcilindru M40i, kas nodrošina 340 Zs. M Sport pakotne Z4 sDrive30i un M40i versijās būs standarta aprīkojumā, savukārt Z4 sDrive20i gadījumā tā jāpasūta papildus, kas Final Edition versijā izmaksās 7400 eiro (salīdzinājumam – parastā piemaksa šai pakotnei ir 3200 eiro).
Z4 stāsts sākās 2002. gadā, kad tas debitēja kā Z3 pēctecis, pierakstoties BMW rūpnīcā Spartanburgā ASV. Pirmo paaudzi (E85) raksturoja garš motora pārsegs, īsa aizmugure, zema sēdpozīcija un sportisks 50:50 svara sadalījums. Tās virsotne bija Z4 M Roadster ar 343 zirgspēkiem un paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h piecās sekundēs. Paralēli tika piedāvāts arī kupejas variants.
Otra paaudze (E89), kas nonāca tirgū 2008. gadā, nesa būtiskas izmaiņas – elektrohidraulisku nolaižamo metāla jumtu, uzlabotu komfortu un BMW iDrive sistēmu. Jumts atvērās vai aizvērās aptuveni 20 sekundēs, sniedzot rodsterim gandrīz kupejas komforta līmeni.
Trešā paaudze debitēja 2018. gadā un piedāvāja mūsdienīgu klasiskā rodstera interpretāciju: elektriski darbināmu tekstila jumtu, asu braukšanas dinamiku, uz vadītāju orientētu interjeru un modernās palīgsistēmas. Īpaši jāizceļ Z4 M40i 3,0 litru sešcilindru M TwinPower Turbo dzinējs, kas noteiktos izdevumos, tostarp 2024. gada Pure Impulse Edition, tika piedāvāts arī ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.
Final Edition iezīmē šīs paaudzes un faktiski visa modeļa ražošanas noslēgumu — cienīgu atvadu brīdi rodsterim, kas vairāk nekā divdesmit gadu garumā bija neatņemama BMW sportisko auto identitātes sastāvdaļa.

