Vācu mediji publicējuši materiālu par “TÜV ziņojumu 2026”, kurā eksperti izvērtē automašīnu tehnisko stāvokli vairāku gadu griezumā.
Vācijas Tehniskās inspekcijas asociācijas (TÜV) eksperti secinājuši, ka gandrīz katrs piektais automobilis – precīzāk, 21,5 procenti – vairs neiztur obligāto tehnisko apskati. Šie transportlīdzekļi tiek atzīti par tādiem, kuriem ir “būtiski” vai pat “bīstami” defekti, un tādēļ nesaņem apskates sertifikātu. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, defektu īpatsvars pieaudzis vēl par 0,9 procentpunktiem. Šis kāpums ir kļuvis par jau ceturto negatīvo rekordu pēc kārtas, kopš 2022. gadā pandēmijas ietekmē tika sasniegts vēsturiski zemākais rādītājs — 17,9 procenti.
Arī vieglāku problēmu skaits pieaug: 12,3 procentiem automobiļu tika konstatēti “nelieli defekti”. Tas ir par 0,8 procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš. Rezultātā transportlīdzekļu bez jebkādiem defektiem skaits sarucis līdz 66,1 procentam — zemākajam līmenim pēdējo deviņu gadu laikā. Kā, prezentējot ziņojumu Berlīnē, norādījis TÜV asociācijas rīkotājdirektors Joahims Bīlers, kopējā transportlīdzekļu tehniskās drošības tendence ir nepārprotami negatīva. Par galveno iemeslu tiek minēts arvien vecākais autoparks. Federālās autotransporta pārvaldes dati atklāj, ka automobiļu vidējais vecums šobrīd sasniedz 10,6 gadus, kamēr 2015. gadā tas bija vien 9,0 gadi.
Šī gada ziņojums īpašu uzmanību pievērš arī elektromobilitātei. Pirmo reizi statistikā iekļauti 18 elektriskie automobiļi, un to rezultāti ir ļoti atšķirīgi. Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron, Fiat 500e (labākais no visiem elektromobiļiem) un Volkswagen ID.3, ID.4/ID.5 modeļi uzrāda teicamus rezultātus divus līdz trīs gadus veco auto kategorijā. Taču tieši pretējs sniegums ir Tesla Model Y: ar 17,3 procentu defektu līmeni tas ierindojas pēdējā vietā starp 110 automobiļiem, un tas ir sliktākais šīs vecuma grupas rādītājs pēdējā desmitgadē. Galvenās problēmas skar piekares mezglus, bremžu diskus un apgaismojumu. Nedaudz labāk klājas Model 3, taču arī tas, ar 13,1 procenta defektu līmeni, atrodams tikai divas vietas augstāk.
Savukārt gada kopvērtējumā uzvarētāja gods ticis Mazda 2 subkompaktajam modelim. Divus līdz trīs gadus veco automobiļu kategorijā defekti konstatēti vien 2,9 procentiem transportlīdzekļu — labākais rādītājs visā testēto automašīnu klāstā. Arī citās vecuma grupās netrūkst spilgtu sniegumu: Volkswagen Golf Sportsvan un Volkswagen T-Roc izceļas četrus līdz piecus gadus veco auto grupā, T-Roc vēlreiz triumfē sešus līdz septiņus gadus veco vidū, Mazda CX-3 ir līderis astoņu līdz deviņu gadu segmentā, Mercedes B-klase — desmit līdz vienpadsmit gadu kategorijā, bet vecāko auto grupā (12–13 gadi) vislabāk sevi pierāda Volkswagen Touareg.

Foto: Mazda
