Japānas autoražotājs Subaru mainījis sākotnējos plānus, vairāk resursu solot novirzīt hibrīdautomobiļu attīstībai.
Lai gan sadarbībā ar Toyota plānoto elektrisko apvidus auto izstrāde turpināsies pēc iepriekšējā grafika, nākamo elektrisko modeļu izstrādes plāni tiks pārskatīti, pārdalot līdzekļus no plānotā elektrifikācijas budžeta 1,5 triljonu jenu (aptuveni 8,4 miljardu eiro) apmērā.
Japānas autoražotājs šo summu bija atvēlējis pārejai uz spēka agregātiem līdz 2030. gadam, tomēr saskaņā ar Nikkei Asia informāciju plāni mainīti un tagad lielākā līdzekļu daļa tiks novirzīta hibrīdautomobiļiem, kamēr elektriskie modeļi būs spiesti iztikt ar liesāku budžetu.
Finanšu rezultātu konferencē Subaru prezidents Atsushi Osaki paziņojis, ka ņemot vērā pieaugošo pieprasījumu pēc hibrīdiem un iekšdedzes dzinēju pārvērtēšanu, ir lietderīgi atlikt pilna mēroga elektroautomobiļu masveida ražošanas investīciju grafiku.
Tādejādi, ir skaidrs, ka hibrīda un benzīna modeļiem atkal tiks dota priekšroka salīdzinājumā ar pilnībā elektriskiem transportlīdzekļiem.
Zināms, ka Subaru plāns sadarbībā ar Toyota līdz 2026. gada beigām laist klajā četrus elektriskos apvidus auto paliek nemainīgs. Tomēr uzņēmums apsver iespēju atlikt četru papildu elektrisko modeļu ieviešanu, kuru izstrāde sākotnēji bija paredzēta uzņēmuma iekšienē, līdz 2028. gadam.
Subaru pirmais pilnībā elektriskais modelis bija Solterra, kas tika laists klajā 2022. gadā un kura pamatā bija Toyota tehnoloģija. Ilgu laiku tas palika uzņēmuma vienīgais elektromobilis, līdz šī gada sākumā tika laisti klajā Trailseeker EV un Uncharted SUV – atkal jau sadarbībā ar Toyota. Drīzumā būtu jāseko arī Solterra modernizētajam variantam.

Foto: Subaru
