2025. gada trešajā ceturksnī Vācijā reģistrēto elektroautomobiļu skaits sasniedzis jaunu rekordu, turklāt tas ievērojami pieaudzis arī globālā mērogā.
Vācu izdevums Autobild raksta, ka pēc lejupslīdes un pasivitātes, ko Vācija piedzīvoja pēc atteikšanās no valsts atbalsta elektrisko transportlīdzekļu (BEV) pircējiem, Eiropas lielākais automobiļu tirgus ir sasparojies un 2025. gada trešajā ceturksnī vācieši reģistrējuši 133 476 jaunus elektroautomobiļus – tik daudz kā vēl nekad iepriekš četru mēnešu griezumā. Tas izriet no konsultāciju firmas PricewaterhouseCoopers (PwC) apkopotajiem datiem, kas liecina, ka šie transportlīdzekļi veido jau 18,1 % no visiem jaunajiem reģistrētajiem automobiļiem Vācijā.
Dati par globālā tirgus situāciju liecina, ka lielākā daļa jauno elektrisko spēkratu iegādāti Ķīnā – tur tikai trešajā ceturksnī vien tika reģistrēti 2,3 miljoni jaunu BEV transportlīdzekļu. Tas nepārsteidz, jo Ķīnas ceļos jau 2023. gadā bija vairāk nekā 327 miljoni automašīnu, turklāt tirgus joprojām nav piesātināts.
Skatoties plašākā mērogā, BEV automobiļu skaits no kopējā autoparka tomēr nav liels – PwC lēš, ka Vācijā tie šobrīd ir aptuveni 4 % no visām automašīnām, kamēr Ķīnā – aptuveni 9 %. Eksperti prognozē, ka pēc desmit gadiem Vācijā pilnībā elektrisko vieglo automašīnu tirgus daļa varētu sasniegt 32 %, tādēļ valdības mērķis līdz 2030. gadam panākt, lai uz ceļiem būtu vismaz 15 miljoni elektroauto, tomēr, visticamāk, paliks nesasniegts.
Savukārt Vācijas Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) dati par pagājušo mēnesi uzrāda vēl iespaidīgākus panākumus elektrisko transportlīdzekļu sektorā apgalvojot, ka tie sasniedz 21% no visām reģistrācijām (+47,7%). Hibrīdautomobiļu īpatsvars 2025. gada oktobrī veido 40,6% (+19,5%), spraudkontakta hibrīdautomobiļi 12,4 % (+60%), savukārt benzīna dzinēju automašīnu īpatsvars samazinājās līdz 25,9 % (samazinājums par 12,9 %), bet dīzeļdzinēju automašīnu īpatsvars – līdz 12,2 % (samazinājums par 15,8 %).

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com
