“Cayenne Electric” inovatīvā augstsprieguma sistēma apvieno veiktspēju un efektivitāti

“Porsche” iepazīstina ar inovatīvu augstsprieguma sistēmu, kas ar funkcionāli integrētu akumulatoru, divpusējo dzesēšanu un inteliģentu termisko pārvaldību nodrošina jauna līmeņa elektrisko veiktspēju jaunajā “Cayenne Electric”, informē uzņēmumā.

Pilnībā elektriskais “Cayenne” drīzumā papildinās “Porsche” SUV piedāvājumu. Šis modelis veidots uz uzņēmuma izstrādātas PPE (“Premium Platform Electric”) elektroauto platformas, un automobiļa 800 voltu arhitektūra nodrošina pamatu iespaidīgai uzlādes jaudai, inteliģentai enerģijas sadalei un augstai efektivitātei.

Apvienojumā ar jauno piedziņas sistēmu “Cayenne Electric” piedāvā elektrisko sniedzamību, kas piemērota gan ikdienas braucieniem, gan garākiem izbraucieniem – saskaņā ar WLTP standartu vairāk nekā 600 kilometru. Modelis jau apliecinājis savu potenciālu testa braucienos ASV, kur ar vienu uzlādi nobraukti vairāk nekā 563 kilometri ar vidējo ātrumu 113 km/h.

“Ar “Cayenne Electric” mēs elektrisko veiktspēju esam pacēluši jaunā līmenī,” skaidro “Porsche” valdes priekšsēdētāja vietnieks un valdes loceklis izpētes un izstrādes jautājumos Dr. Mihaels Šteiners. “Mūsu inovatīvā augstsprieguma sistēma apvieno maksimālu efektivitāti ar “Porsche” raksturīgo braukšanas dinamiku.”

Funkcionāli integrēts augstsprieguma akumulators – drošība un vietas taupīšana

“Cayenne Electric” aprīkots ar 113 kWh augstsprieguma akumulatoru, kas funkcionāli integrēts automobiļa konstrukcijā. Tas ne tikai uzglabā enerģiju, bet arī stiprina virsbūves struktūru, nodrošinot stingrību un zemāku smaguma centru. Šāds risinājums uzlabo braukšanas dinamiku un drošību.

Salīdzinājumā ar otrās paaudzes “Taycan” akumulatoru, jaunajam modelim ir par 12% labāka elementu un korpusa attiecība, kā arī lielāka energoefektivitāte. Moduļi izgatavoti no īpaša alumīnija profila, kas absorbē enerģiju un aizsargā elementus trieciena gadījumā.

Jaunajā modelī izmantots sešu moduļu litija jonu akumulators ar augsta niķeļa satura elementiem un silīcija anodēm, kas nodrošina lielāku enerģijas blīvumu un ievērojami ātrāku uzlādi.

Divpusēja dzesēšana – stabila veiktspēja jebkuros apstākļos

Lai uzturētu akumulatoru optimālā temperatūrā, “Porsche” izstrādājis divpusēju dzesēšanas sistēmu, kas darbojas gan no augšas, gan no apakšas. Šī tehnoloģija ļauj nodrošināt nemainīgi augstu uzlādes jaudu neatkarīgi no laikapstākļiem un braukšanas režīma. Dzesēšanas jauda atbilst aptuveni simt mājsaimniecības ledusskapju kopējai jaudai.

Jaunā paredzamā termiskā pārvaldība analizē maršrutu, satiksmes apstākļus un braukšanas stilu, savlaicīgi regulējot enerģijas plūsmu un temperatūru. Tādējādi akumulators vienmēr darbojas optimālā režīmā, nodrošinot maksimālu uzlādes ātrumu un ilgāku kalpošanas laiku.

“Funkcionāli integrētais akumulators, divpusējā dzesēšanas koncepcija un paredzamā termiskā pārvaldība parāda, kā mēs visaptveroši domājam par tehnoloģiju. Mūsu mērķis ir nodrošināt “Porsche” cienīgu elektrisko mobilitāti, kas ir efektīva, jaudīga un patīkama,” norāda “Porsche” izpētes un izstrādes valdes loceklis Dr. Mihaels Šteiners.

Paredzama termiskā pārvaldība – inteliģenta enerģijas plūsma

Jaunā termiskā pārvaldības sistēma analizē temperatūru, maršrutu un braukšanas profilu, proaktīvi kontrolējot enerģijas plūsmu. Tā reāllaikā aprēķina sildīšanas vai dzesēšanas vajadzības, ņemot vērā navigācijas datus, topogrāfiju, satiksmes apstākļus un braukšanas paradumus. Rezultātā tiek nodrošināta īsāka uzlāde, mazāks enerģijas patēriņš un vēl precīzāka sniedzamības prognoze. Sistēma sadarbojas ar uzlaboto “Charging Planner” funkciju, kas, balstoties uz vadītāja ieradumiem un maršrutu, savlaicīgi sagatavo akumulatoru nākamajai uzlādes pieturai.

Ātrā uzlāde un praktiskums ikdienā

“Cayenne Electric” nosaka jaunus uzlādes veiktspējas standartus – līdz 400 kW jauda ļauj akumulatoru uzlādēt no 10% līdz 80% mazāk nekā 16 minūtēs. Desmit minūšu uzlāde sniedz vairāk nekā 300 kilometru sniedzamību.

Pateicoties 800 voltu arhitektūrai un augstsprieguma slēdzim, automobilis efektīvi uzlādējas arī 400 voltu stacijās ar līdz 200 kW jaudu bez nepieciešamības pēc papildu pastiprinātāja. Šī optimālā uzlādes līkne saglabājas pat tad, ja akumulatora temperatūra nepārsniedz 15 °C, kas nodrošina stabilu uzlādi reālos apstākļos visa gada garumā.

“Porsche” bezvadu uzlāde – ērtība bez kabeļiem

No 2026. gada “Porsche” kopā ar “Cayenne Electric” piedāvās arī jauno bezvadu uzlādes sistēmu. Tā darbojas ar kompaktu grīdas plāksni un nodrošina uzlādes jaudu līdz 11 kW, piedāvājot līdz pat 90% efektivitāti – līdzvērtīgi uzlādei ar vadu.

Novietojot automobili virs uzlādes plāksnes, tas automātiski atpazīst plāksnes pozīciju un nedaudz nolaižas, lai uzsāktu uzlādi. Process ir pilnībā automātisks un drošs, un to iespējams kontrolēt, izmantojot lietotni “My Porsche”. Šis risinājums atspoguļo “Porsche” pieeju – apvienot efektivitāti ar ērtību arī uzlādes procesā.

Augsta efektivitāte un praktiskums

Apvienojot jauno augstsprieguma sistēmu, uzlabotu dzesēšanas koncepciju un inteliģento termisko pārvaldību, “Porsche” panācis līdzsvaru starp veiktspēju, efektivitāti un ikdienas lietojamību.

Pilnībā elektriskais “Cayenne” drīzumā papildinās “Porsche” SUV klāstu, turpinot zīmola virzību uz ilgtspējīgu un emocionāli piepildītu mobilitāti.

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.