2831 kilometri ar vienu bāku – Škoda ar dīzeļdzinēju atgādina citiem, kurš ir īstais sniedzamības rekordists

Kas gan ir elektroauto un hibrīdu uzstādītie sniedzamības rekordi, ja ar sērijveida dīzeļdzinēju aprīkota Škoda ar vienu degvielas tvertni, nobrauc gandrīz trīs tūkstošus kilometru.

Eiropas 2025. gada rallija čempions Miko Marčiks izmantojis ar divlitru TDI 150 Zs (360 Nm) dīzeļdzinēju un 7DSG divsajūgu kārbu aprīkotu Škoda Superb, lai veiktu 2831 kilometru garu braucienu no Polijas pilsētas Lodzas līdz Parīzei un atpakaļ. Automašīna bija Sportline versijā (par 15 mm zemāka piekare), bet vienīgā atkāpe no standarta modeļa – zemas rites pretestības riepas.

Citu izmaiņu nebija un rekorda uzstādīšana bija ekonomiskā motora un prasmīgā pilota ziņā. Var tikai iedomāties, cik pacietības prasīja brauciens gandrīz trīs tūkstošu kilometru garumā ar vidējo ātrumu aptuveni 80 km/h cilvēkam, kurš ikdienā nodarbojas ar autosportu, taču rezultāts arī šādā pārbaudījumā ir teicams – 66 litru degvielas tvertnes pietika, lai no Lodzas caur Vāciju sasniegtu Parīzi un atpakaļ atgrieztos pa citu maršrutu, braucot caur Nīderlandi, Beļģiju un Vāciju.

Datu izvērtējums liecināja, ka Superb vidēji patērēja tikai 2,61 litrus uz 100 kilometriem – ievērojami labāk nekā ražotāja uzrādītie 4,8 litri. Vienā posmā caur Franciju vējš pūta no aizmugures, tādejādi patēriņš nokritās līdz tikai 2,2 litriem 200 kilometru garumā. Viņam par labu spēlēja arī mazie 16 collu riteņi un relatīvi mazais svars – 1590 kilogrami.

3000 kilometru ar vienu degvielas tvertni nav pieminēti velti, jo tieši tāds ir Miko Marčika nākamais izaicinājums un mērķis, ko viņš plāno piepildīt tuvākajā laikā.

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.