Vācu medijos izskanējusī ziņa par to, ka Audi uzsāk sava jaunākā elektriskā modeļa pārdošanu Ķīnā, noliekot tā sākumcenu pie 25 000 eiro atzīmes, nav palikusi bez ievērības.
Kā raksta izdevums Focus.de, raksts par 25 000 eiro vērto AUDI E5 izraisījis asas debates vieniem kritizējot cenas Vācijā, citiem apspriežot sekas darbavietām un zīmola identitāti. Arī prognozes nākotnei optimismu nevieš.
Iedokļu daudz un tie ir dažādi: kamēr daudzi nosoda vācu automašīnu augstās cenas un ražotāju tirgus stratēģiju kā neizdevīgu situāciju vācu klientiem, citi apšauba Audi uzticamību un zīmola tēlu, ņemot vērā ražošanu Ķīnā. Pretrunīgi tiek apspriestas arī tādas tēmas kā darba apstākļi, ražošanas pārvietošana, nozares nākotne un politiskā ietekme. Komentāru sadaļā saduras ekonomiskās bažas, skepticisms pret elektromobilitāti un asa ironija. 27 procenti lasītāju uzskata, ka vācu klienti ir neizdevīgā stāvoklī augsto cenu dēļ salīdzinājumā ar Ķīnas tirgu.
Tikai daži no komentāriem, ko publicējis minētais izdevums: “Ir vispārzināms, ka Eiropas zīmoli ir pārāk dārgi, īpaši Vācijā, un klienti to ir pieņēmuši bez sūdzībām gadu desmitiem. Korporācijas ir nopelnījušas milzu naudu. Ar to ir cauri. Audi, tāpat kā MG un citi pirms tam, parāda, kā lietas var darboties ar ķīniešu tehnoloģijām. Vienkārši žēl, ja trūkst ķīniešu rezerves daļu vai tās pienāk ar kavēšanos. Bet mēs to esam redzējuši no japāņiem.”
“Mums tas ir pilnīgi neinteresanti. Ja Volkswagen grupa to laidīs tirgū šeit, tas maksās 55 000 eiro vai vairāk.”
“Protams! Licences tiesības. Tāpēc transportlīdzeklis šeit maksā sešciparu summu, un ražotāji brīnās, kāpēc neviens tos nepērk.”
“Drīzumā būs pieejams fantastisks automobilis par nepārspējamu cenu. Es šos virsrakstus lasu jau 50 gadus. Kad automobilis tiek pārdots, tas ir tikpat dārgs kā visi pārējie. Tāpēc atcerieties: automašīnas nākamajā paaudzē nekad nav kļuvušas lētākas, un, protams, Audi neražo 25 000 eiro vērtu automobili, kas ir tikpat labs kā tā paša salīdzināmais modelis par 65 000 eiro.”
Citus uztrauc tas, ka Audi satuvinājies ar Ķīnu – daudzi lasītāji pauž bažas, ka Audi zaudē uzticamību un zīmola identitāti ražošanas Ķīnā dēļ. Daži pilnībā noraida šo zīmolu, jo tas vairs netiek saistīts ar vācu kvalitāti, identitāti un tradīcijām.
Aptuveni 10 procenti komentētāju intensīvi apspriež izmaksu spiedienu, ko rada augstās algas Vācijā, nepieciešamību samazināt izmaksas un sekas, ko rada zemas ražošanas izmaksas Ķīnā. Īpaša uzmanība tika pievērsta stagnējošām algām, arodbiedrībām un darbavietu riskiem Vācijas autobūves nozarē.
“Ķīnas ātrums – tieši tā, Ķīnā pat inženieri strādā trīs maiņās! Vai mūsu arodbiedrības to varētu panākt? Diez vai – tātad tas vienkārši prasa ilgāku laiku, vai ne?”
Katrs desmitais lasītājs ir noraizējies par nākotni: viņi redz, ka nozari arvien vairāk apdraud augstās izmaksas, ražošanas pārvietošana un labvēlīga konkurence no Ķīnas. Viņi prognozē nozīmes zaudēšanu, rūpnīcu slēgšanu un Vācijas autobūves nozares ilgtermiņa norietu.
“Pēc dažiem gadiem, ne vēlāk kā 2035. gadā, vairāk nekā 80% jauno automašīnu tiks ražotas Ķīnā. Labākas un uz pusi lētākas. Vācu zīmoli bankrotēs, tiks pārdoti vai pārcels savas ražošanes uz Ķīnu. Vācijā paliks tikai dīleru centri, loģistika un servisa centri — nožēlojamas slavas dienu paliekas.”
Par AUDI E5 Ķīnas tirgum var lasīt rakstā: Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas

AUDI E5 Ķīnas tirgum Foto: Audi