Audi beidzot oficiāli apstiprinājis, ka 2026. gadā klajā nāks jaunais Q9 – līdz šim lielākais šī zīmola SUV saimes pārstāvis.
Par šo modeli ziņas medijos parādījās ik pa laikam, tomēr lielu skaidrību tās neviesa līdz pat 2025. gada septembrim, kad izdevums Automobilwoche pēc sarunas ar Audi attīstības daļas vadītāju Džefriju Bukotu ziņoja – Q9 ir oficiāli apstiprināts un reizē ar jauno Q7 kļūs pieejams jau nākamgad.
Abi jaunie SUV – Q7 un Q9 – izmantos Premium Platform Combustion (PPC) platformu, kas jau tiek izmantota tādos modeļos kā A5, Q5 un A6. Šī platforma ir pielāgota dažādām piedziņas sistēmām: benzīna, dīzeļdzinējiem, vieglajiem hibrīdiem un plug-in hibrīdiem. Tā atbalsta arī Range Extender (sniedzamības pagarināšana) tehnoloģiju, tomēr Audi neatklāj, vai izmantos to saviem jaunākajiem SUV.
Audi Q9 nebūs vienīgais luksusa klases SUV no Volkswagen grupas, kas tiks ieviests tuvākajā nākotnē – pie sava trīsrindu SUV flagmaņa strādā arī Porsche. Agrāk projekts bija zināms ar nosaukumu K1 un paredzēja pilnībā elektrisku piedziņu, tomēr plāni ir pārskatīti un tagad sola iekšdedzes dzinēju un plug-in hibrīdu iespējas, elektriskā versiju atliekot uz vēlāku laiku.
Šīs izmaiņas Audi un Porsche stratēģijā skaidri parāda attālināšanos no sākotnēji ambiciozajiem elektrifikācijas plāniem. Audi vairs neplāno kļūt par pilnībā elektrisku marku līdz 2032. gadam, bet Porsche apstiprinājis, ka V8 dzinēji paliks apritē vēl vismaz līdz 2030. gadiem.
Tas gan nenozīmē, ka abas markas pilnībā atsakās no elektrifikācijas. Tiek plānoti arī jauni elektroauto, piemēram, Audi Concept C un jaunais elektriskais Porsche 718. Tajā pašā laikā topošie Boxster un Cayman modeļi saglabās arī benzīna dzinēju versijas.
Tas notiek kontekstā ar ES plānoto pilnīgu iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035. gada. Premium autoražotāji aktīvi iebilst pret šo aizliegumu. Mercedes izpilddirektors Ola Kallenius brīdinājis, ka Eiropas autoindustrija tuvojas bīstamai robežai, kas var novest pie nozares sabrukuma. Līdzīgā tonī izteicies arī BMW vadītājs Olivers Cipze, kurš norādījis, ka šāds aizliegums potenciāli “var nogalināt” nozari.

Audi Q8 Foto: Audi