Vispirms Volkswagen, tad arī Mercedes – vēl viens autoražotājs paziņojis, ka ērtību ziņā skārienekrāni un skārienvirsmas nevar konkurēt ar fiziskām pogām.
Mercedes-Benz lēmums pievērsties fiziskām vadības ierīcēm šķiet mazliet pārsteidzošs – īpaši ņemot vērā, ka ražotājs pēdējos gados ir aktīvi gājis digitalizācijas virzienā, savos transportlīdzekļos iebūvējot arvien lielākus ekrānus. Tomēr tagad uzņēmums sāk ieviest izmaiņas, kas liecina par atgriešanos pie klasiskākām lietotāja saskarnēm.
Mercedes programmatūras nodaļas vadītājs Magnuss Ostbergs intervijā izdevumam Autocar atzinis, ka fiziskās pogas ir labākas – to liecina dati.
Šī atziņa kļuvusi par pamatu jauniem lēmumiem, izstrādājot topošo modeļu interjera dizainu. Pirmie šīs pārmaiņas pieredzēs GLC un CLA Shooting Brake elektriskās versijas, kas saņems jaunu stūres ratu – ar mehāniskiem slēdžiem, rotējošiem vadības elementiem un lāpstiņām. Jaunā stūre ar laiku kļūs par standartu visos Mercedes modeļos, tostarp tiks integrēta arī esošajās sērijās, sākot ar atjaunoto CLA.
Ostbergs uzsvēris, ka šis ir vienkāršākais un izmaksu ziņā visefektīvākais veids, kā papildināt esošos modeļus ar jauniem vadības elementiem, nezaudējot digitālās kabīnes pamatkoncepciju. Viņš arī norādījis, ka klientu pieredze un datu analīze liecina par fizisko pogu skaidru priekšrocību: šāds risinājums īpaši noderīgs funkcijām, kuras lietotāji izmanto bieži.
Minhenes IAA autoizstādē Ostbergs uzsvēris, ka noteiktām vecuma un lietotāju grupām tradicionālās vadības ierīces ir īpaši svarīgas, un tāpēc uzņēmums meklē līdzsvaru starp modernām skārienvirsmām un mehāniskām pogām.
Interesanti, ka Mercedes stūres dizains būs atkarīgs no reģiona – Eiropā klienti vairāk novērtē fiziskus slēdžus, kamēr Āzijas tirgū priekšroka bieži tiek dota skārienvadībai un balss kontrolei. Tāpat tiek apsvērta iespēja nākotnes modeļos pievienot vairāk pogu arī citās salona vietās – tomēr tas, visticamāk, tiks īstenots lielākos transportlīdzekļos, piemēram, apvidus auto, kur ir vairāk vietas un kur klienti novērtē šādu funkcionalitāti.

Foto: Mercedes-Benz