Leapmotor un BYD sastrīdas par Vācijā pārdoto automobiļu skaitu

Strīdus ābols ir Vācijas tirgus un tajā pārdoto automašīnu skaits. Abi uzņēmumi uzskata sevi par līderiem starp Ķīnas ražotājiem, taču vienam no viņiem nebūs taisnība.

Uz kopējo 2025. gadā Vācijā pārdoto automobiļu skaitu Ķīnas autoražotāju devums vēl joprojām nav tik būtisks, lai gan nevar noliegt, ka to skaits pieaug ar katru mēnesi. Tādēļ ziņa par to, kurš šajā tirgū ir veiksmīgāks, varbūt būtu palikusi bez lielas ievērības, ja ne Stellantis grupas izpilddirektora Antonio Filosas izteikumi. Komentējot Stellantis kopuzņēmuma, Ķīnas Leapmotor International veikumu, nesen ieceltais menedžeris apgalvoja, ka šis uzņēmums Vācijā pārdevis vairāk automašīnu nekā konkurents BYD.

Šis izteikums lika BYD rīkoties netipiski strauji. Jau nākamajā dienā, izmantojot aģentūras starpniecību, tika izplatīta preses relīze, kurā norādīti konkrēti skaitļi: laika posmā no 2025. gada janvāra līdz augustam Vācijā reģistrēti 8610 jauni BYD transportlīdzekļi, kamēr Leapmotor – tikai 3536. Tāpat tika precizēti dati atsevišķi par elektroauto (BEV) un uzlādējamiem hibrīdiem (PHEV) – BYD reģistrējis 5852 BEV un 2757 PHEV, kamēr Leapmotor attiecīgi 3088 BEV un 448 PHEV.

Lai noskaidrotu, kuram tad ir taisnība, vācu mediji izvērtējuši Vācijas Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datus, saskaņā ar kuriem līdz augusta beigām Vācijā bija reģistrēti 8563 jauni BYD transportlīdzekļi (tostarp 1114 augustā), kamēr Leapmotor vien 3531 (no tiem 826 reģistrēti augustā).

 Arī detalizēti skatoties pēc transportlīdzekļu veida, BYD saglabā pārsvaru – 5803 elektroauto (BEV) un 2757 uzlādējamie hibrīdi (PHEV), kamēr Leapmotor attiecīgi – 3083 BEV un 448 PHEV. Starp citu, tikai viens no visiem BYD norādītajiem skaitļiem – 448 PHEV Leapmotor – pilnībā sakrīt ar KBA datiem, pārējie nedaudz atšķiras, taču joprojām liecina par BYD pārākumu.

 

 

Foto: BYD

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.