Renault prezentē dižpārdokļa Clio jaunās paaudzes modeli (+ FOTO)

Savas 35 gadus ilgās pastāvēšanas laikā Clio vienmēr ir bijis etalons savā kategorijā Eiropā, kā arī tas ir bijis Renault pārdotākais modelis visās tā piecās iepriekšējās paaudzēs.

Pirmais modelis, kas tika laists klajā 1990. gadā, satricināja tirgu, piedāvājot augstāku kategoriju transportlīdzekļiem līdzvērtīgu kvalitāti un līdz šim pilsētas automašīnā neredzētu aprīkojumu. Clio bija apzināts kvalitātes uzlabojums un pilnīgs apvērsums savā segmentā, kas izpaudās kā faktiska nosaukuma, nevis numura pieņemšana, lai turpinātu Super-5 ēras mantojumu.

Vairāku paaudžu laikā Clio ir konsekventi ieviesis pārmaiņas sava segmenta standartos, lai labāk nodrošinātu klientu aizvien augošās vajadzības un vienmēr uzlabotu līmeni dizaina, komforta, salona ietilpības, kvalitātes, drošības, braukšanas prieka un multimediju funkciju jomās, vienlaikus samazinot arī piesārņojošos izmešus. Šie centieni divreiz, 1991. un 2006. gadā, nodrošināja šim modelim augsti vērtēto Eiropas Gada automašīnas titulu.

Gadu gaitā Clio ir radītas daudzas leģendāras versijas, sākot no greznā Baccara modeļa (un slavenā reklāmas saukļa “Nav pietiekami dārgi, mans dēls“) un Initiale Paris līdz sportiskajiem 16 S un Williams modeļiem, neaizmirstot arī nepārspējamo Clio V6 ar aizmugurē novietotu vidusdaļas dzinēju un ļoti izsmalcināto pilnīgi hibrīdo E-Tech versiju, kas pārstāv piekto paaudzi. Kopumā 20 pasaules valstīs ir pārdoti gandrīz 17 miljoni Clio automašīnu, kas to padara par visu laiku visvairāk pārdoto Francijas automašīnu, kuru, protams, novērtē autovadītāji ne tikai Francijā, bet arī Apvienotajā Karalistē un Turcijā. Arī šogad Clio turpina ieņemt līderpozīcijas, kļūstot par visvairāk pārdoto automašīnu Eiropā 2025. gada pirmajā pusgadā.

 

Šis daudzpusīgais pilsētas auto, kuram vienmēr ir bijis “viss, kas piemīt lieliskam automobilim”, un kurš nekad nav atkāpies no sava hečbeka stila, ir kļuvis par kultūras leģendu, kas ilustrē Renault komandu apņemšanos pastāvīgi paaugstināt kvalitātes standartus, uzlabot funkcijas un tehnoloģijas, ļaujot Clio nemitīgi no jauna celt standartus savā kategorijā.

 

Renault Clio piektajā paaudzē tika ieviesta pilnībā hibrīda E-Tech 145 ZS spēka piedziņa, kas patērētāju vidū guva lielu popularitāti, sasniedzot 30 % no pārdošanas apjoma Eiropā. Renault laida klajā arī augstākās klases Esprit Alpine versiju, kuru Eiropā izvēlējās 20 % zīmola klientu.

 

Jauna superjaudīgā paaudze

Pilnībā pārveidotā jaunā Renault Clio sestā paaudze ir enerģiska un ar pilnīgi jaunu un atšķirīgu stilu, kas atspoguļo zīmola moderno pieeju dizainam un tehnoloģijām. Šim ārkārtīgi tehniskajam, augstas precizitātes jaunās paaudzes hečbekam ar īpaši izkoptu, juteklisku siluetu un spēcīgu izskatu ir uzlaboti visi parametri.

 

Jaunais Renault Clio ir uzlabots visos aspektos, ieskaitot spēka piedziņu klāstu. Tas vairāk nekā jebkad agrāk apliecina sevi kā visefektīvāko Renault hibrīdu klāsta modeli, kas lieliski papildina zīmola elektrisko automašīnu klāstu. Jaunā, pilnībā hibrīdā E-Tech 160 ZS spēka piedziņa ir gan jaudīgāka, gan efektīvāka, un tagad Clio var lepoties ar rekordzemu CO2 emisiju līmeni 89 g/km apmērā un kombinēto degvielas patēriņu 3,9 litri uz 100 km. Šī spēka piedziņa nodrošina līdz pat 40 % degvielas ietaupījumu, salīdzinot ar parasto benzīna dzinēju, bet braucienos pa pilsētu līdz pat 80 % no brauciena laika var izmantot elektrisko motoru. Jaunais Clio piedāvā atjauninātu spēka piedziņu klāstu (benzīna vai sašķidrinātās dabas gāzes dzinēji ar 115 ZS un jaudīgāki), kas nodrošina gan uzlabotu veiktspēju, gan efektivitāti.

 

Transportlīdzekļa iekšpusē īpaša uzmanība tika pievērsta interjera kvalitātei, izmantojot atkārtoti pārstrādātus materiālus, dubulto V veida formas ekrānu ar OpenR Link multimediju sistēmu un iebūvētu Google risinājumu, kas ir pirmais transportlīdzeklis savā kategorijā, kas var lepoties ar šādām funkcijām, kā arī dažādām tehnoloģiskām funkcijām un līdz pat 29 modernām progresīvām autovadītāja atbalsta sistēmām (ADAS), uzlabojot Clio un sasniedzot robežu ar augstāk esošo segmentu.

 

Jaunajam Renault Clio ir viss nepieciešamais, lai apmierinātu plašu klientu loku, tostarp individuālos mazumtirdzniecības klientus, uzņēmumu autoparkus, paaudzēm uzticamus Clio klientus, kā arī jaunus pircējus, kas meklē kompaktu, daudzpusīgu un dinamisku hečbeku. Jauno Renault Clio varēs pasūtīt šī gada beigās.

 

Mēs vienmēr esam uzskatījuši Clio par kultūras zīmi, par nozīmīgu Renault identitātes daļu. Kad domājat Clio, domājat Renault, un kad domājat Renault, domājat Clio! Clio ir mūsu vispārdotākā automašīna, kuras pārdošanas apjomi sasniedza 17 miljonus. Ar katru jauno paaudzi Clio no jauna nosaka savas kategorijas standartus. Tādu pašu pieeju esam izmantojuši arī sestajai paaudzei, pārveidojot tās dizainu, spēka piedziņu klāstu un funkcijas, kā arī iekļaujot Google risinājumus. Jaunais Clio lieliski atspoguļo mūsu hibrīda modeļu klāsta izcilības līmeni līdzās mūsu pilnībā elektriskajiem modeļiem.”

Fabriss Kambolivs (Fabrice Cambolive), Renault zīmola izpilddirektors

 

Renault Clio 10 galvenie skaitļi

1990: Gads, kad pirmo reizi tika laists klajā Renault Clio, kas satricināja pilsētas automobiļu segmentu.

17 miljoni: pasaulē pārdoto Clio automašīnu skaits pirmajās piecās paaudzēs.

120: valstu skaits visā pasaulē, kurās Clio tiek pārdots kopš pirmās paaudzes.

1: vieta, kuru Renault Clio ieņem pēc pārdošanas apjomiem Eiropā (2025. gada pirmā puse).

6: Renault Clio paaudžu skaits kopš modeļa izlaišanas 1990. gadā.

35: tik daudz gadu Renault Clio ir bijis tirgū un autovadītāju sirdīs.

29: ADAS sistēmu skaits, ar kurām var aprīkot jauno Renault Clio.

89: rekordzems CO2 gramu apjoms uz kilometru, ko izdala jaunais Renault Clio pilnīgā hibrīda E-Tech 160 ZS spēka piedziņa.

Vairāk par 1000: tik daudz Renault Clio tiek saražots katru dienu Bursas rūpnīcā.

68 000: kilometru skaits, ko nobrauktu 17 miljoni Clio, kas izkārtoti rindā, kas atbilst 1,7 reizēm apkārt Zemei.

 

 

Enerģisks dizains

 

Rasējot sesto Clio paaudzi, Renault dizaineru komandas ir pāršķīrušas jaunu lapu, burtiski līdz maksimumam palielinot visus parametrus, lai radītu jaunas paaudzes ārkārtīgi tehnisku un precīzu zīmola automašīnu. Pēc Embleme konceptauto izveides Renault dizaineri radīja īpaši veidotu, juteklisku siluetu ar spēcīgu LED papildinājumu, radot pievilcīgāku, ekspresīvāku automašīnu ar ļoti latīņamerikāniskām saknēm.

 

Virsbūves dizains: izteiksmīgs, juteklisks un latīniskāks kā jebkad

Ar vienu skatienu pietiek, lai saprastu, cik liels darbs tika ieguldīt jau pašā sākumā, lai pārveidotu proporcijas, iegūstot garāku dzinēja pārsegu, palielinot riteņu bāzi līdz 2,59 m (pagarinot to par 8 mm) un izveidojot īpaši dinamisku jumta līniju, kas līdzinās ultra kompaktai kupejai, tādējādi pārrakstot šī segmenta noteikumus. Īpašu akcentu nodrošina haizivs spuras antena un integrēts spoileris. Jaunais Clio ir lielāks par iepriekšējās paaudzes modeļiem: garums ir palielināts no 4,05 m līdz 4,12 m (par 67 mm), pagarinot pārkares, bet platums no 1,73 metriem ir paplašināts līdz 1,77 metriem (par 39 mm). Augstums joprojām ir saprātīgs, sasniedzot 1,45 metrus (papildu 11 mm).

 

Skats no priekšpuses: maksimāla personība un apņēmīga izteiksme

Jaunais priekšējais skats ir ļoti izteiksmīgs, bet raksturīgās līnijas uz motora pārsega tuvojas apjomīgajam radiatora režģim, ko rotā rombveida rotājumi. Jauno apgaismojuma elementu struktūru ar lielajiem lukturiem, kas atgādina Renault logotipa rombveida formu, papildina uzmanību piesaistošā izteiksme, ko veido melnajā korpusā iebūvētie lukturi. Rezultāts ir vienkārši iespaidīgs!

 

Kad līnijas rada dinamisku spriedzi

Plūstošais siluets, kurā mainās ieliektas un izliektas formas, atdzīvojas ar precīzām spriedzes līnijām, kas uztver gaismu un piešķir siluetam jaunu dzīvīgumu un dinamiku, radot ievērojamu dinamisku spriedzi. Melnās riteņu arkas, kas ir uzstādītas visiem modeļiem (matēta apdare pamata versijai un spīdīga apdare maksimālā aprīkojuma versijai), piešķir jaunajam Clio vēl sportiskāku izskatu. Savukārt 18 collu vieglmetāla diski (atkarībā no apdares) un lielāks platums (papildu 39 mm) palīdz radīt spēcīgu vizuālo klātbūtni uz ceļa.

 

Atlētiskāks Clio dizains

Daži Clio raksturīgie elementi, tostarp eleganti paslēptie aizmugurējo durvju rokturi, ir saglabājušies, bet logu kontūri, kas ir izliekti leņķī, ir uzlaboti tā, lai Clio būtu vienīgā automašīnā šajā segmentā ar paslēptu blīvējumu. Jaunajam Clio ir izteikti slīps aizmugurējais stikls un spēcīga bagāžas nodalījuma līnija, kā rezultātā šīs modelis izceļas ar atlētisku, spēkpilnu izskatu, ko uzsver četri sporta automobiļu iedvesmoti aizmugurējie lukturi.

 

Septiņas virsbūves krāsas

Jaunajam Renault Clio ir pieejamas septiņas virsbūves krāsas, no kurām divas ir jaunas: absolūti sarkana (ieskaitot krāsainu laku) un absolūti zaļa. Citas krāsas ir ledāja baltā, keramikas pelēkā, ēnu pelēkā, dimanta melnā un dzelzs zilā.

 

“Šī sestā paaudze ir drosmīga jauna posma sākums. Jaunais Clio ir vēl iekārojamāks, izteiksmīgāks un dinamiskāks nekā jebkad agrāk, taču saglabā savu identitāti. Tā efektīvie virsbūves izliekumi un spraigās līnijas uztver gaismu, piešķirot siluetam dzīvīgumu un enerģiju, savukārt virsbūve šķiet gandrīz šķidra, eleganti nosedzot šo ievērojamo tehnoloģiju klāstu.”

Pola Fabregā Andriē (Paula Fabregat-Andreu), Renault zīmola dizaina projektu direktore

 

Interjera dizains: mūsdienīgums un tehnoloģijas

Jaunais Renault Clio piedāvā plašāku pasažieru nodalījumu, kas ir uzlabojums uz iepriekšējo paaudžu fona. Sākot ar instrumentu paneli, kurā izmantoti jauni materiāli un pavisam jauna tekstūra. Pasažiera pusē ir tekstilmateriāla pārklājums (atkarībā no apdares), kas apvieno vides apgaismojumu, kas piedāvā izvēlei 48 krāsas, bet durvju iekšpusē ir iebūvēts balts apgaismojums. Pilnā Esprit Alpine komplektācijā tekstilmateriāla akcents ir aizstāts ar alkantaru, savukārt, izmantojot inovatīvu metodi, zona ap ventilācijas atverēm ir nokrāsota ar krāsainu hroma krāsu, kas rada ļoti tehnisku apdedzināta metāla toni.

 

Izcili tehnoloģiju risinājumi

Instrumentu panelis ir aprīkots ar dubultu 10,1 collu V veida ekrānu (atkarībā no komplektācijas), tāpēc centrālais ekrāns ir vērsts pret vadītāju. Augstākā līmeņa kompaktais stūres rats ir pārņemts no augstāka segmenta modeļiem. Papildus estētiskajam izskatam šī modeļa priekšrocība ir arī tā daudzās funkcijas. Piemēram, stūres rata pagriešanās reižu skaits no bloķēšanas līdz bloķēšanai ir samazināts no 3,3 līdz 2,6 reizēm, lai nodrošinātu lielāku izveicību braukšanas laikā. Stūrē ir iebūvēta arī Multi-Sense poga, ar kuras palīdzību var izvēlēties braukšanas režīmu, un katram režīmam ir paredzēts specifisks salona apgaismojums. Pilnīgi jaunajā sēdekļu dizainā izmantoti atkārtoti pārstrādāti materiāli, vairāku toņu grafiskie elementi un krāsainas augšējās šuves (atkarībā no apdares), kas palīdz radīt dinamisku braukšanas pieredzi jaunajā Clio.

 

Pasažieru nodalījums ar vēl lielāku tilpumu mantām

Jaunajā Renault Clio arī turpmāk ērti varēs atrasties pieci cilvēki, un tagad tajā ir jauni uzglabāšanas risinājumi: centrālā konsole ar slēgtu nodalījumu un mīkstu šarnīrveida vāku, kas līdzinās planšetdatora apvalkam (atkarībā no komplektācijas). Salona priekšpusē ir divas USB-C pieslēgvietas, indukcijas lādētājs (atkarībā no komplektācijas) un 12 V kontaktligzda aizmugurē, lai ērti pieslēgtu, piemēram, USB adapteri vai pārnēsājamo ledusskapi.

 

Pieejamāks bagāžas nodalījums

Bagāžas nodalījuma ietilpība ir līdz 391 litram (atkarībā no spēka piedziņas), un tā sliekšņu augstums ir par 40 mm zemāks nekā iepriekšējās paaudzes modeļiem. Bagāžas nodalījuma atvēršanas poga ir iebūvēta tieši bagāžas nodalījuma durvīs.

 

Eko dizains visur

Jaunajā Renault Clio Esprit Alpine komplektācijā materiāli ar zemu ietekmi uz vidi veido 33,7 % no kopējā apjoma (24 % atkārtoti pārstrādātu materiālu + atgriezumi un atlikumi). Pilnībā hibrīdais Esprit Alpine modelis ar 18 collu vieglmetāla diskiem ir atkārtoti pārstrādājams par vairāk nekā 85 %. Informācijas panelis ir izgatavots no vismaz 50 % atkārtoti pārstrādāta polipropilēna (39 % centrālajā konsolē), bampera amortizators ir pilnībā izgatavots no pārstrādātas plastmasas, savukārt vismaz 50 % alumīnija, kas izmantots Esprit Alpine 18 collu diskos, ir pārstrādāti atkārtoti.

 

Piederumu klāsts vēl izteiktākam stilam

Jauno funkciju klāstā, kas pieejamas kopš modeļa izlaišanas tirgū, ir arī divi Renault dizaina komandas izstrādāti piederumi, kas izceļ rūpīgu attieksmi pret sīkākajām niansēm un transportlīdzekļa personību. Bagāžas nodalījuma spoileris, kas īpaši veidots, lai atbilstu Clio līnijām, pastiprina tā dinamisko pievilcību. Standarta komplektācijā iekļautais melnās krāsas spoileris ir uzstādīts ar spēcīgas saistvielas palīdzību, kas ir piemērota augstspiediena mazgāšanai. Gar automašīnas sāniem ir izvietoti sliekšņu aizsargi, kas smalki apvieno stilu un funkcionalitāti, jo tie pastiprina modeļa sportisko izskatu, vienlaikus aizsargājot apakšējo virsbūves rāmi no svešķermeņiem un viegliem triecieniem.

 

 

Augstas efektivitātes un veiktspējas spēka piedziņas

 

Jaunais Renault Clio izvēlei piedāvā vairākas super jaudīgas spēka piedziņas, kas atbilst sestās paaudzes ultra dinamiskajam dizainam. Pašā priekšgalā ir pilnībā hibrīdā E-Tech 160 ZS piedziņa ar unikālu tehnoloģiju, kas nodrošina labāko līdzsvaru starp veiktspēju un efektivitāti savā kategorijā.

 

Četras spēka piedziņas visām braukšanas vajadzībām

Jaunais Renault Clio paceļ veiktspēju jaunā līmenī, piedāvājot četrus jaunas un jaudīgas spēka piedziņas. To jaudas diapazons ir no 115 līdz 160 zirgspēkiem, un tās ir veidotas tā, lai maksimāli izmantotu automašīnas manevrētspējīgo šasiju un plato riteņu bāzi. Automašīna ir būvēta uz CMF-B platformas, un Renault inženieri ir uzlabojuši savu sniegumu, lai nodrošinātu augstākās klases komfortu, labāko dinamisko vadāmību segmentā, uz ko norāda dizains, un rūpīgi izstrādātu skaņas izolāciju. Jaunais Clio ir daudzpusīgāks nekā jebkad agrāk, jo tas ir piemērots visām braukšanas vajadzībām, sākot no braucieniem uz darbu pa noslogotiem pilsētas ceļiem līdz ilgiem braucieniem pa šosejām gan privātajiem klientiem, gan autoparku operatoriem.

 

Augstas veiktspējas, augstas efektivitātes pilnībā hibrīdā E-Tech 160 ZS spēka piedziņa

Pilnībā hibrīdā E-Tech 160 ZS spēka piedziņa ir Clio sestās paaudzes dzinējspēks. Šo spēka piedziņu izveidoja uzņēmums Horse Powertrain, un tās sniegtais braukšanas prieks ir izcils (jo īpaši ar unikālo inteliģento pārnesumkārbu ar vairākiem režīmiem). Šīs spēka piedziņas veiktspēja ierindojas klāsta augšgalā (no 0 līdz 100 km/h 8,3 sekundēs, t. i., par 1 sekundi ātrāk nekā iepriekšējās paaudzes modelim), bet tās efektivitāte ir nepārspējama (vadītājam nav nepieciešams pieslēgt transportlīdzekli, lai to uzlādētu). CO2 izmešu līmenis ir rekordzems: 89 g/km, jo kombinētajā ciklā degvielas patēriņš ir tikai 3,9 litri uz 100 km, kas ir mazāk nekā pilnībā hibrīdajai E-Tech 145 ZS spēku piedziņai, un līdz pat par 40 % mazāk nekā standarta benzīna dzinējam. Jaunais Clio pilnībā hibrīdais E-Tech 160 ZS modelis spēj nobraukt līdz pat 80 % no laika pilsētā un tās apkārtnē elektriskajā režīmā, kas uz šosejas ir pielīdzināms 1000 kilometru. Renault patentētā tehnoloģija apvieno 1,8 litru tiešās iesmidzināšanas Atkinsona cikla 4 cilindru iekšdedzes dzinēju, divus elektromotorus, ko darbina 1,4 kWh akumulators ar jaunu dzesēšanas sistēmu, un bezsajūga vairāku režīmu inteliģentā pārnesumu kārba ar pielāgotiem pārnesumiem.

 

Inteliģentā pārnesumkārba hibrīdās spēka piedziņas potenciāla atbrīvošanai

Pilnībā hibrīda E-Tech 160 ZS spēka piedziņas pārnesumkārba ir papildināta ar Formula-1 tehnoloģiju un apvieno divus pārnesumus elektromotoram un četrus pārnesumus iekšdedzes dzinējam. 15 iespējamās motora un dzinēja pārnesumu kombinācijas optimizē braukšanas prieku, patēriņu un/vai CO2 emisijas. Sistēma automātiski izvēlas pilnībā hibrīdās E-Tech piedziņas režīmu:

  • Pilnībā elektriska piedziņa (motors kustina riteņus)
  • Dinamiskais hibrīda režīms (dzinējs un motors darbojas kopā, lai kustinātu riteņus)
  • E-drive režīms (motors kustina riteņus, bet dzinējs uzlādē akumulatoru)
  • Iekšdedzes režīms (dzinējs kustina riteņus un/vai uzlādē akumulatoru)
  • Enerģijas atgūšana (riteņi darbina motoru, kas uzlādē akumulatoru)

 

Jaunajam Clio ir arī četri braukšanas režīmi, kas pielāgo spēka piedziņas kalibrēšanu un stūres pastiprinātāju.

 

“Jaunais Clio piedāvā savā klasē labākās tehnoloģijas ar pilnībā hibrīdu dzinēju E-Tech 160 ZS. Papildu 15 ZS un 22 Nm griezes moments uzlabo veiktspēju un braukšanas prieku, vienlaikus samazinot degvielas patēriņu līdz pat 3,9 litriem uz 100 km. Turklāt 80 % laika uz pilsētas un piepilsētas ceļiem šī automašīna var braukt pilnībā elektriskā režīmā.”

Nikolā Laruā (Nicolas Laruaz), Clio produktu vadītājs

 

Plašā spēka piedziņu izvēle, kas atbilst katra autovadītāja vajadzībām

Jaunais Renault Clio ir aprīkots ar 1,2 litru 3 cilindru TCe dzinēju ar 115 ZS jaudu, kas ir ļoti ievērojams veiktspējas pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi. Tas ir pieejams ar manuālo pārnesumkārbu vai jaunu funkciju, kas sajūsminās mūsu klientus: ļoti atsaucīga un efektīva sešu pakāpju EDC divsajūgu automātisko pārnesumkārba ar slēdžiem uz stūres rata.

Vēlāk modeļu klāstu papildinās 120 ZS trīs cilindru divu degvielas veidu (benzīns un sašķidrinātā dabas gāze) Eco-G versija ar EDC automātisko pārnesumkārbu un vēl lielāku attālumu, kas būs videi draudzīgāka alternatīva ar īpaši zemām ekspluatācijas izmaksām.

 

 

 

Īpaši jaudīgs aprīkojums

 

Jaunais Renault Clio ir augstāko tehnoloģiju plaši savienots modelis, kas aprīkots ar labākajām Renault augstākās klases funkcijām. Viss vienā OpenR Link informācijas un izklaides sistēma ar iebūvētu Google funkcionalitāti, datu pakotnēm un plašu savienojamību nodrošina klientiem pieredzi, kas ir līdzvērtīga Renault Premium klases modeļiem. Tāpat šī sistēma nodrošina arī savienotu tehnisko apkopi un bezvadu programmatūras atjauninājumus. 29 autovadītāja atbalsta sistēmas (ADAS), kā arī drošības reitinga un drošības trenera funkcijas papildina ārkārtīgi plašo transportlīdzekļa tehnoloģiju klāstu.

 

Nākamās paaudzes tehnoloģijas

OpenR Link ar iebūvēto Google multimediju sistēmu ir pirmais šāda līmeņa risinājums šajā modeļu sērijā. To veido divi 10 collu ekrāni, no kuriem viens ir centrālais displejs, kas vērsts pret autovadītāju, un plašs savienoto informācijas un izklaides pakalpojumu klāsts, tostarp Google Maps, Google Assistant (ar kuru var vadīt arī dažas transportlīdzekļa funkcijas) un Google Play (nodrošina piekļuvi vairāk nekā 100 lietotnēm). Ekskluzīvās partneru lietotnes ietver pasaulē iecienītākās radiostacijas (no Radioplayer for Renault), augstas kvalitātes mūzikas straumēšanas platformas (piemēram, Amazon Music), video straumēšanas pakalpojumus (piemēram, Prime Video), augstākās kvalitātes abonējamus pakalpojumus (piemēram, HBO Max), ekskluzīvu mūzikas spēli pasažieriem (SongPop for Renault) un interneta pārlūkprogrammu (Vivaldi).

 

Jauna datu pakotne

Tagad klienti trīs gadu garumā (vai līdz Mobilize Financial Services transportlīdzekļa līzinga termiņa beigām) saņem 2 GB bezmaksas datu mēnesī, lai izmantotu no Google Play lejupielādētās lietotnes. Tas ir vairāk nekā pietiekami, lai ikdienā izmantotu populārākās lietotnes (piemēram, 40 stundas standarta kvalitātes mūzikas straumēšanas vai līdz 3 stundām video straumēšanas). Lietotāji, kam nepieciešams liels datu apjoms, var abonēt papildu datus.

Pateicoties tam, ka lietotnes un dati ir integrēti automašīnas informācijas un izklaides sistēmā, autovadītājiem nav nepieciešams izmantot viedtālruni ceļā, kas uzlabo drošību un novērš ierīču pārkāršanu.

Šī jaunā datu pakotne drīzumā būs pieejama visos Renault transportlīdzekļos.

 

Uzlabota savienojamība

Visas šīs funkcijas tiek attēlotas divos 10 collu ekrānos, tostarp vienā, kas vērsts pret vadītāju un kas ir standarta aprīkojuma daļa visos modeļos. Autovadītājiem ir pieejama bezvadu viedtālruņa ekrāna attēlošana, izmantojot Android Auto un Apple CarPlay, bet centrālajā konsoles daļā ir iebūvēts bezvadu uzlādes paliktnis (atkarībā no komplektācijas).

Savukārt viedtālruņa lietotne My Renault ļauj transportlīdzekļa īpašniekam sazināties ar savu jauno Renault Clio, kad viņš tajā neatrodas, piemēram, ļaujot noteikt automašīnas atrašanās vietu un piekļūt datiem. Jaunā Clio sistēma tagad atbalsta arī atjauninājumus un attālināto tehnisko apkopi.

 

“Savienojamība neapšaubāmi ir viena no galvenajām jaunā Clio priekšrocībām. Mēs izmantojam labākās iebūvētās tehnoloģijas no Renault augstākās klases automobiļu klāsta, pirmo reizi pievienojot OpenR Link ar iebūvētu Google funkcionalitāti. Tas ļauj jums izbaudīt ļoti efektīvu balss vadību, īpaši efektīvu savienoto navigācijas sistēmu un plašu Google Play lietotņu klāstu. Visas šīs funkcijas nodrošinās īpaši pielāgotu pieredzi, kas šāda līmeņa modeļos vēl nav pieredzēta.”

Delfīna de Andrija (Delphine de Andria), B segmenta produktu direktore

 

Premium klases skaņa

Pēc izvēles pieejamā Harman Kardon audiosistēma nodrošina piecas kopā ar Žanu Mišelu Žāru (Jean-Michel Jarre) izveidotus skaņas režīmus (studija, apraide, koncerts, iedziļināšanās un klubs), kas darbojas 10 kanālos ar kopējo jaudu 410 vatu apmērā.

 

Visaptverošs autovadītāja atbalsta sistēmu komplekts

Papildus automātiskajai stāvbremzei, kas ir standarta komplektācijā visām versijām, jaunajā Renault Clio ir vairāk ADAS (uzlabotas autovadītāja atbalsta sistēmas) nekā jebkad agrāk. Pieejamas līdz pat 29 augstākās klases sistēmām (atkarībā no komplektācijas), tostarp vairākas no tām pirmo reizi ir pieejamas Clio modeļos. Tai skaitā ir arī inteliģentā adaptīvā kruīza kontrole Active Driver Assist (kas šajā segmentā debitēja ar Renault 5), priekšējā un aizmugurējā atpazīšanas sistēma un ārkārtas trajektorijas korekcijas sistēma, automātiskā avārijas bremzēšana atpakaļgaitā, brīdinājums pasažieriem par drošu izkāpšanu un ārkārtas apturēšanas atbalsta sistēma, kas samazina transportlīdzekļa ātrumu līdz tas pilnībā apstājas, ja autovadītājs nav aktīvs. Adaptīvā kruīza kontroles sistēma ir uzstādīta visās versijās.

Atpakaļgaitas kamera un 360° kamera tagad nodrošina augstas izšķirtspējas attēlus, lai atvieglotu novietošanu stāvvietā.

Tāpat kā pārējā Renault modeļu klāstā, ar My Safety slēdzi, kas atrodas uz instrumentu paneļa pa kreisi no stūres rata, var vienlaicīgi ieslēgt vai izslēgt līdz pat piecām ADAS sistēmām.

 

Drošs dizains

  1. gadā Renault uzsāka programmu “Cilvēks pirmajā vietā”, lai pastiprinātu savu apņemšanos nodrošināt autovadītāju, pasažieru un visu citu satiksmes dalībnieku drošību visā pasaulē, izmantojot virkni tehnoloģisku sasniegumu.

Jaunais Renault Clio ir gatavs gaidāmajam Vispārīgo drošības noteikumu 2.3 standartam: tas ir aprīkots ar modernu autovadītāja stāvokļa uzraudzības sistēmu, kas izmanto automašīnā iebūvētu kameru, lai noteiktu autovadītāja nogurumu un uzmanības novēršanu.

Lai palīdzētu autovadītājiem un mazinātu negadījumu risku, jaunajā Renault Clio ir arī drošības reitings un drošības treneris (kas 2024. gadā Francijā saņēma balvu par inovāciju ceļu satiksmes drošības jomā).

Drošības reitings analizē automašīnas ātruma, trajektorijas un drošas distances datus, lai novērtētu autovadītāja braukšanu. Tagad tajā pirmo reizi ir iekļauta arī vadītāja uzmanības uzraudzības sistēma, kas ļauj veikt plašāku analīzi.

Katras braukšanas beigās sistēma aprēķina punktu skaitu no 0 līdz 100, un pēc tam drošības treneris sniedz personalizētus padomus, lai palīdzētu uzlabot drošību uz ceļa.

Vēl viena sistēma, Drošības uzraugs, tagad ir pieejama arī kā informācijas paneļa logrīks, kas attēlo īsus teksta ziņojumus, kurus var droši lasīt braukšanas laikā.

Jaunais Clio tiek piegādāts arī ar QRescue, kas ir QR kods, kas ugunsdzēsējiem sniedz svarīgu informāciju ārkārtas situācijās.

 

 

 

Komplektācija un aprīkojums

 

Jaunais Renault Clio ir pieejams trīs komplektācijās, kas piedāvā plašu aprīkojuma klāstu.

 

Evolution

Adaptīvā kruīza kontrole, automātiskā avārijas bremzēšana, joslas saglabāšanas palīgsistēma, autovadītāja uzmanības uzraudzības sistēma, automātiskā stāvbremze, 10 collu centrālais displejs ar viedtālruņa ekrāna attēlošanu, ar tekstilu apvilkts instrumentu panelis, regulējams vadītāja sēdekļa augstums, gaisa kondicionieris, aizmugurējie auto novietošanas sensori.

 

Techno

OpenR Link ar iebūvētu Google multimediju sistēmu (Google Maps, Google Assistant un Google Play), automātiskā klimata kontrole, tumši tonēti aizmugurējie logi, elektrohroma iekšējais atpakaļskata spogulis, centrālais roku balsts priekšpusē, LED salona apgaismojums, Multi-Sense iestatījumi, brīvroku atslēga, automātiski nolokāmi spoguļi, 16 collu vieglmetāla sakausējuma diski, atpakaļgaitas kamera, automātiska tālās/tuvās gaismas pārslēgšanas funkcija, automātiskie logu tīrītāji, seši skaļruņi.

 

Esprit Alpine

Alkantaras akcenti un ekskluzīva apdare, alumīnija pedāļi, bezvadu uzlādes paliktnis, augstumā regulējams pasažiera sēdeklis, logotipa projekcija, 18 collu vieglmetāla diski ar ziliem akcentiem, Clio logotipi un tumšā hroma monogramma, izteiksmīgi priekšējie un bufera elementi, inteliģentā adaptīvā kruīza kontrole, sānu un priekšējā auto novietošanas palīgsistēma, brīdinājums par aklajām zonām, brīdinājums pasažieriem par drošu izkāpšanu, brīdinājums par aizmugurē esošo plūsmu, automātiskā ārkārtas bremzēšana, braucot atpakaļgaitā.

 

 

 

Pilna mēroga rūpniecisks un komerciāls uzņēmums

 

Jaunais Renault Clio tiks ražots Bursā, Turcijā, rūpnīcā, kurā līdz šim ir saražoti vairāk nekā 5 miljoni Clio automašīnu. Jaunais Clio papildinās Renault visaptverošo, ērto un jaunības enerģijas pilno modeļu klāstu, lai apmierinātu ikviena B segmenta klienta vajadzības.

 

Bursas rūpnīca, kur ražo jauno Clio

Oyak Renault rūpnīca Bursā tika dibināta 1971. gadā un ir viena no lielākajām Renault grupas rūpnīcām pasaulē. Šī rūpnīca ir labi pazīstama ar saviem nepiekāpīgi augstajiem kvalitātes standartiem. Šeit tiek montēti Renault Clio (vairāk nekā 5 miljoni un vairāk) un Duster modeļi. Jaunais Clio ir nākamā nodaļa šīs rūpnīcas garajā vēsturē ar spēcīgām vietējām saknēm (piemēram, vairāk nekā 50 % no rūpnīcas materiālu iepirkumiem nodrošina 90 vietējie piegādātāji). Industriālajā kompleksā atrodas arī inženiertehniskais centrs Renault Technology Türkiye, kas uzraudzīja visu jaunā Clio izstrādes procesu. 2023. gada jūlijā rūpnīcā tika atklāta pārstrādes rūpnīca, kurā tiek atjaunoti lietoti transportlīdzekļi.

Ražošanas ekosistēma Bursā ir lielisks piemērs tam, kā Renault Group izveidoja stabilu industriālo klātbūtni, nodrošinot pieprasījumu vietējā tirgū un kā arī nodrošinot eksporta iespējas uz Vidusjūras Eiropu un Tuvajiem Austrumiem.

 

Visa B segmenta aptveršana

Renault piedāvā vispilnīgāko un visjaunāko B segmenta modeļu līniju tirgū, kas atbilst visplašākajam tirgus pieprasījumam. Šīs modeļu līnijas klāsts ir visaptverošs pateicoties tam, ka piedāvā četrus transportlīdzekļus ar dažādiem izmēriem, spēka piedziņām un virsbūves stiliem:

  • Garums no 3,92 metriem (Renault 5 E-Tech electric, kas ir kompaktākais transportlīdzeklis) līdz 4,24 metriem (Captur)
  • Divi elektriskie modeļi (Renault 5 un Renault 4 E-Tech electric) un divi pilnībā hibrīdie E-Tech modeļi (Clio un Captur)
  • Divi hečbeki (Clio un Renault 5 E-Tech electric) un divi modeļi ar paaugstinātu vadītāja pozīciju (Captur un Renault 4 E-Tech electric)

 

Šis plašais B segmenta piedāvājums tiek regulāri atjaunots pēdējos gados: Captur tika prezentēts 2024. gada pavasarī, Renault 5 E-Tech electric 2024. gada rudenī, Renault 4 E-Tech electric 2025. gada pavasarī, bet jaunākais papildinājums, jaunais Clio, tika parādīts pasaulei 2025. gada rudenī.

 

“Jaunais Renault Clio apvieno B segmenta automašīnas kompakto uzbūvi ar augstāka segmenta modeļa veiktspēju un aprīkojumu. Tas ir daudzpusīgs, efektīvs un labi aprīkots modelis, kuram piemīt visas lieliskas automašīnas īpašības. Un tas ir lielisks papildinājums mūsu modeļu klāstam, lai līdzās Captur, Renault 5 un Renault 4 E-Tech electric apmierinātu ikviena B segmenta klienta vajadzības.”

Bruno Vanels (Bruno Vanel), Renault zīmola produktu veiktspējas viceprezidents

 

 

 

Tehniskās specifikācijas

 

Izmērs un svars

Garums: 4,116 metri

Platums: 1,768 metri

Augstums: 1,451 metrs

Riteņu bāze: 2,591 metrs

Priekšējā pārkare: 859 mm

Aizmugurējā pārkare: 667 mm

Klīrenss: 142 mm bez kravas (119 mm ar kravu)

Svars: no 1155 kg

Bagāžas nodalījuma ietilpība: 391 litrs (atkarībā no spēka piedziņas)

Kravas sliekšņa augstums: 735 mm

Vilkšanas jauda: 900 kg

pilnīgs hibrīds E-Tech 160 ZS

1,8 litru 4 cilindru pilnīgs hibrīds (160 ZS/172 Nm no 1,8 motora, 205 Nm no elektromotora), inteliģentā daudzrežīmu pārnesumkārba

CO2 emisijas: no 89 g/km (kombinētajā ciklā)

Kombinētais degvielas patēriņš: 3,9 l/100 km

0 līdz 100 km/h: 8,3 sekundes

 

TCe 115 ZS

1,2 litru 3 cilindru TCe dzinējs (115 ZS/190 Nm), manuālā pārnesumkārba vai pēc izvēles EDC automātiskā pārnesumkārba

CO2 emisijas: no 114 g/km (kombinētais cikls), 116 g/km ar EDC pārnesumkārbu (līdz homologācijai)

Kombinētais degvielas patēriņš: 5 l/100 km (5,1 l/100 km ar EDC pārnesumkārbu)

0 līdz 100 km/h: 10,1 sekunde

 

Eco-G 120 ZS

3 cilindru Eco-G divdimensiju benzīna un sašķidrinātās gāzes dzinējs (120 ZS/200 Nm), EDC automātiskā pārnesumkārba

CO2 emisijas: no 107 g/km (kombinētais cikls) (gaidot homologāciju)

Kombinētais degvielas patēriņš: 6,9 l/ 100 km

0 līdz 100 km/h: 10,1 sekunde

 

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.