Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā.
Tas brīdis ir pienācis – pēdējais Nissan GT-R eksemplārs, T-Spec Premium Edition izpildījumā un pusnakts purpursarkanā tonī, ir noripojis no ražošanas līnijas, lai dotos pie sava pasūtītāja turpat Japānā.
Par laimi modeļa faniem, šīs atvadas nav galīgas. Nissan izpilddirektors Ivans Espinosa uzsver, ka “Godzilla” vēlreiz atgriezīsies. Viņš atgādina, ka šobrīd jābruņojas ar pacietību, jo konkrēta plāna vēl nav, tomēr GT-R vārds nākotnē atkal parādīsies. Arī citi augsta ranga Nissan vadītāji jau iepriekš devuši līdzīgus solījumus – gan ASV galvenais produktu plānotājs Poncs Pandikuthira, gan produktu mārketinga stratēģijas viceprezidents Arno Šarpentjē ir apliecinājuši, ka pie R35 tiešā pēcteča tiek strādāts.
Par iespējamo nākotnes virzienu Nissan jau devis mājienus. 2023. gadā Tokijas mobilitātes izstādē skatītājus pārsteidza ekstravagantais Hyper Force koncepts – 1341 zirgspēku elektriskais monstrs ar cietvielu akumulatoriem un maksimālo ātrumu 200 km/h. Tomēr pagaidām nav skaidrs, vai nākamais GT-R būs pilnībā elektrisks vai saglabās iekšdedzes dzinēju.
Nissan pašlaik piedzīvo smagus laikus. Uzņēmums īsteno “Re:Nissan” pārstrukturēšanas plānu, kas paredz septiņu rūpnīcu slēgšanu un 20 tūkstošu darbavietu likvidēšanu. Tāpat iecerēts samazināt detaļu sarežģītību par 70 procentiem un optimizēt platformu skaitu no 13 līdz septiņām. Šādos apstākļos tāds nišas produkts kā GT-R nav prioritāte, taču vadība skaidri norādījusi, ka nākotnes R36 joprojām ir daļa no ilgtermiņa stratēģijas.
R35 GT-R bija viena no ilgdzīvotājām Japānas auto industrijā, kopš 2007. gada piedzīvojot tirāžu vairāk nekā 48 000 eksemplāru skaitā.

Foto: Nissan

Foto: Nissan

Foto: Nissan

Foto: Nissan