Škoda savā mājaslapā stāsta par lauksaimnieku no Islandes, kura 2003. gada Octavia līdz šogadam nobraukusi vairāk kā 1 000 000 kilometru.
Jomundurs Olasons pirms 22 gadiem pirkto Škoda ar divlitru 115 Zs atmosfērisko benzīna motoru sāka izmantot 2007. gadā, pārņemot no sievas, kas to lietoja pirmos četrus gadus. Transportlīdzekli viņš izmantoja darbam un atpūtai, galvenokārt ceļā no mājām uz aitu fermu Borgarfjērdurā, bet arī dodoties garākos braucienos pa Islandi.
Īpašnieks atklāj, ka viņam piederējušas vairākas automašīnas, taču nevienai nebija tik zemas ekspluatācijas izmaksas un neviena cita nebija tik uzticama.
Transportlīdzeklim bija nepieciešama tikai regulāra apkope, un tehniskas problēmas radās reti. “Ar tādu uzticamību negadās bieži saskarties. Octavia vienkārši turpināja darboties, lai kas arī notiktu,” skaidro Jomundurs. Papildus stabilai tehnoloģijai, regulāra apkope ir ļoti svarīga tik lielam nobraukumam. Jāpievērš uzmanība tādām lietām kā amortizatori, radiators un bremzes. Arī braukšanas stilam ir nozīme – es nekad nepārspīlēju ar dzinēja apgriezieniem. Nekad nepārsniedzu 3000 apgr./min. Es arī izmantoju tikai augstas kvalitātes eļļu un mainīju to apmēram ik pēc 30 000 kilometriem,” skaidro Jomundurs.
Neraugoties uz īpašnieka rūpēm, Octavia saskārās ar daudziem citiem izaicinājumiem: ikdienas braucieniem jebkādos laika apstākļos, grants ceļi un dažādu kravu, ieskaitot aitas, pārvadāšana. Neskatoties uz to, automašīna līdz pat šai dienai ir saglabājusi savu sākotnējo dzinēju, transmisiju un pat sajūgu.
Jomundurs atklāj, ka zinot par automašīnas lielo nobraukumu, viņš gribējis sagaidīt brīdi, kad tiks sasniegts 1 miljons un paskatīties, ko rādīs odometrs. Tagad viņš to zina – kilometru skaitītājs apstājās pie sešiem devītniekiem, jo septīņciparu skaitli ciparnīca nespēja parādīt.
Lielais notikums nu ir aiz mugures, bet Jomundurs palicis uzticīgs Škoda markai – viņš atkal brauc ar Octavia, tiesa – pilnīgi jaunu.

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda