23 200 eiro: Xpeng G7 vēl lētāk nekā solīts (+ FOTO)

Ķīnas elektromobiļu ražotājs Xpeng laidis klajā Tesla Model Y konkurentu, vidējās klases SUV G7. Cena, ko ražotājs prasa, ir ievērojami zemāka nekā Tesla.

Xpeng jaunumi mums varētu būt interesanti, jo šis ražotājs savu produkciju piedāvā arī Eiropā, tātad G7 varētu pievienoties tādiem modeļiem kā X9, G9, G6 un P7.

Jaunākais modelis G7 ir 4,89 metrus garš, kas ir par 10 centimetriem vairāk nekā Tesla Model Y, platumā tas sasniedz 1,93 metrus (+1,0 cm), augstums ir 1,66 metri (+3,6 cm), bet riteņu bāze ar Model Y vienāda – abiem 2,89 metri. Xpeng G7 pamatā ir 800 voltu arhitektūra, kas ļauj ātri uzlādēt bateriju – no 0 līdz 80 procentiem tikai 12 minūtēs, ja izmanto 5C ātrās uzlādes staciju.

Ķīnā piecvietīgā G7 bāzes versija tiek piedāvāta par 195 800 juaņām (aptuveni 23 200 eiro), kas to padara par vairāk nekā 25% lētāku nekā līdzvērtīgs Tesla modelis, bet par visdāsnāk aprīkoto versiju tiek prasīts 225 800 juaņu (aptuveni 26 700 eiro), kas klientiem sagādājis patīkamu pārsteigumu, jo iepriekš izziņotā cena bija līdzvērtīga 28 400 eiro. Pirmās piegādes klientiem Ķīnā plānotas 2025. gada trešajā ceturksnī.

Klientiem tiek piedāvātas Max un Ultra versijās, kas aprīkots ar 68,5 vai 80,8 kWh litija-dzelzs fosfāta akumulatoriem un saskaņā ar CTLC ciklu nodrošina 602 vai 702 kilometru sniedzamību.

Sākumā G7 būs pieejams tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu un 218 kW motoru, kas nodrošina ieskrējienu no 0 līdz 100 km/h 6,5 sekundēs. Ja brauc īpaši ekonomiski, G7 var iztikt ar 10,8 kWh/100 km, kas apstiprinoties praksē, padarītu to energoefektīvāku par Tesla.

Xpeng lepojas ar viedās braukšanas palīgsistēmām, ko tas piedāvā šim modelim, piemēram, G7 Ultra versijā darbojas līdz pat trīs “Turing” mākslīgā intelekta mikroshēmām, kuru kopējā skaitļošanas jauda sasniedz 2250 TOPS – rekords starp visiem elektroauto.

Salonā redzama vēl viena inovācija – kopā ar Huawei izstrādātā paplašinātās realitātes sistēma, kuras 87 collu projekcijas ekrāns pārklāj visu priekšējo vējstiklu. Vairums funkciju tiek vadītas, izmantojot 15,6 collu centrālo skārienekrānu, bet aizmugurē sēdošajiem ir atsevišķs 8 collu ekrāns. Sēdekļi ir apsildāmi, ventilējami un apgādāti ar masāžas funkciju, aprīkojumā arī panorāmas jumts un 20 skaļruņu audiosistēma.

Cenu samazinājums, visticamāk, skaidrojums ar sīvo konkurenci pašmāju tirgū un līdzīga formāta modeļa Xiaomi YU7 veiksmīgo startu, kas jau pirmajā stundā pēc atklāšanas saņēma 289 000 pasūtījumu. Ko Xpeng var likt pretī? – ražotājs ziņo, ka pirmajās 9 minūtēs no potenciālajiem pircējiem saņemti 10 000 pasūtījumu.

Foto: Xpeng

Foto: Xpeng

Foto: Xpeng

Foto: Xpeng

Foto: Xpeng

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.