Elektromobilitāte Eiropas Savienībā turpina uzņemt apgriezienus, un šī tendence kļūst arvien izteiktāka.
Kā liecina nozares asociācijas ACEA dati, maijā Eiropas ceļos parādījās gandrīz 143 000 jaunu pilnībā elektrisku automašīnu — par ceturtdaļu vairāk nekā šajā pašā mēnesī pērn. Ja apskata gada pirmos piecus mēnešus kopumā, Eiropas Savienībā reģistrēti jau vairāk nekā 700 000 elektroauto, kas veido 15,4% no visiem jauno automašīnu pirkumiem. Pievienojot arī uzlādējamos hibrīdus, šo transportlīdzekļu daļa palielinās līdz 21,8%.
Īpaši izceļas Vācija, kur maijā tika reģistrēti aptuveni 43 000 pilnībā elektrisku automobiļu. Pozitīvu pienesumu deva arī Beļģija un Nīderlande, savukārt Francijā bija vērojams kritums — to lielā mērā skaidro ar valdības subsīdiju samazināšanos.
Tikmēr turpina samazināties piepras;ijums pēc iekšdedzes motoru automašīnām – līdz 2025. gada maija beigām benzīna automašīnu reģistrācija bija samazinājusies par 20,2 %, un samazinājums bija vērojams visos galvenajos tirgos. Straujākais kritums bija Francijā, kur reģistrācijas samazinājās par 34,3 %, tai sekoja Vācija (-26,1 %), Itālija (-15,4 %) un Spānija (-13,3 %).
Līdzīgi samazinājies arī dīzeļdzinēju automašīnu tirgus, maijā sasniedzot vairs tikai 9,5 % tirgus daļu.
Pēc analītiķu aplēsēm, šogad pasaulē tiks pārdoti par 25% vairāk elektroauto un uzlādējamo hibrīdu, sasniedzot aptuveni 22 miljonus vienību. No šī apjoma lielāko daļu – aptuveni divas trešdaļas – veidos pārdošanas Ķīnā, Eiropa ieņems otro vietu ar 17% tirgus daļu, bet ASV krietni daļa būs tikai 7%, ko skaidro ar subsīdiju mazināšanu elektroauto pircējiem un nenoteiktību valsts politikā.

Foto: iAuto.lv