Japānas autoražotājs turpina attīstīt savu e-Power sistēmu, jaunāko modeli solot parādīt šoruden. Sagaidāms, ka tas būs vieglāks un ekonomiskāks, uzlabojot arī citas īpašības.
Nissan e-Power apvieno benzīna dzinēju, kas uzlādē akumulatoru, un elektromotoru, kas griež riteņus. Tā ir sistēma, kas elektrificētas braukšanas pieredzi nodrošina bez nepieciešamības pieslēgt automobili uzlādei. Riteņus darbina elektromotors, bet akumulatoru uzlādē braukšanas laikā ar iekšdedzes dzinēju un rekuperatīvi bremzējot.
Nissan šo sistēmu uzlabojis, jauno spēka agregāta pirmizrādi Qashqai modelī plānojot šoruden. Ražotājs atklāj, ka tas saglabā 1,5 litru darba tilpumu un sistēmas jaudu 190 ZS (140 kW), kā arī tādu pašu akumulatora izmēru, toties ir kompaktāks, vieglāks un ekonomiskāks. Standarta degvielas patēriņš ir 4,5 litri uz 100 km, kas ļauj nobraukt līdz pat 1200 kilometriem un šajā jomā pat pārspēt vairākus dīzeļdzinēju modeļus.
Nissan norādījis, ka ka jaunais trīscilindru dzinējs darbojas vienmērīgāk un klusāk nekā iepriekšējais, gan uz šosejas, gan maksimālā ātrumā darbojoties ar aptuveni 200 apgr./min zemākiem apgriezieniem. Termiskā efektivitāte ir diezgan augsta – 42 procenti. Galu galā otrās paaudzes e-Power piedziņa patērē par 0,6 litriem uz 100 kilometriem mazāk. Tas samazina CO2 emisijas par 14 gramiem uz kilometru. Pie ieteicamā ātrumā uz šosejas tam vajadzētu būt pat par 1,3 litriem mazākam nekā iepriekš. Jaunums ir arī Sport režīms, kas ģenerē par vienpadsmit kW (151 kW/205 ZS) lielāku maksimālo jaudu. Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h ir samazināts par 0,3 sekundēm līdz 7,6 sekundēm, salīdzinot ar pašreizējo Qashqai e-Power. To veicina arī atšķirīga pārnesumu attiecība.
Ar jauno e-Power piedziņu apkopes intervāli ir pagarināti no 15 000 līdz 20 000 kilometriem. Qashqai ir arī atjaunināta Pro Pilot braukšanas palīgsistēma.

Foto: Nissan

Foto: Nissan