Čehijas autobūves uzņēmums Škoda ir pastāstījis par savu jaunāko projektu, kas tapis pārveidojot elektrisko krosoveru Enyaq par ievērojami vieglāku un sportiskāku konceptu ar nosaukumu Enyaq RS Race.
Šis auto tapis, balstoties uz atjaunināto Enyaq Coupé RS versiju, un ir par 316 kilogramiem vieglāks nekā standarta modelis.
Lai samazinātu svaru un vienlaikus demonstrētu videi draudzīgu pieeju, oglekļa šķiedras vietā izmantots jauns materiāls – biokompozīts, kas izgatavots no linu šķiedrām. Škoda uzsver, ka šis materiāls nav sliktāks par tradicionāli izmantoto oglekļa šķiedru. No biokompozīta izgatavoti abi bamperi, jumts, spārni un aizmugurējais spārns.
Auto dizainu papildina 20 collu OZ Racing diski un oglekļa šķiedras-keramikas bremzes ar desmit un četru virzuļu suportiem. Interjers pārveidots, iedvesmojoties no Fabia RS Rally2 – salonā uzstādīts drošības karkass, sacīkšu sēdekļi ar sešpunktu jostām, ātri noņemama stūre un pat automātiskā ugunsdzēsības sistēma. Arī šeit izmantota linu šķiedra – gan uz durvju paneļiem, gan instrumentu paneļa.
Tehniskā puse arī nav palikusi bez uzlabojumiem – šasija ir optimizēta, nomainītas atsperes un amortizatori, pievienota hidrauliskā rokas bremze un uzstādīti ierobežotas slīdes diferenciāļi. Klīrenss samazināts par 70 mm, padarot auto vēl dinamiskāku trasē.
Enyaq RS Race saglabā to pašu divu elektromotoru spēka agregātu, kas pieejams sērijveida Enyaq RS Coupé. Tie attīsta 340 zirgspēkus, bet, pateicoties mazajam svaram, paātrinājums līdz 100 km/h prasa mazāk nekā piecas sekundes. Maksimālais ātrums – 180 kilometri stundā.
Šis konceptauto ir ne tikai inovatīvs skatījumā uz autosportu, bet arī uzsver ilgtspējīgas tehnoloģijas iespējas nākotnes sērijveida transportlīdzekļos.

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda