Japānas autobūves uzņēmums Toyota sarīkojis prezentāciju, kuras laikā iepazīstinājis ar jauno RAV4 – arī Latvijā iecienīto SUV, kas sasniedzis nu jau savu sesto paaudzi.
Jaunais modelis turpina iepriekšējās paaudzes virsbūves aso līniju tematiku, dažas detaļās, piemēram, virsbūves statņus, jumtu, riteņu arku uzlikas un spoguļu korpusus izceļot ar kontrastējošu melnu krāsojumu. Pamanāmākā nianse ir jaunais radiatora režģis, kas ir taisnas formas un bez ierastā rāmja, taču virsbūves krāsā un zīmīgs ar četrās līnijās izkārtotām sešstūra formas šūnām. Jauns dizains arī priekšējiem un aizmugures lukturiem, pa vidu kuriem uz melna fona izvietojies modeļa nosaukums RAV4.
Kopumā piedāvās piecas aprīkojuma versijas, tai skaitā divas jaunas – bezceļu Woodland un sportiskā GR Sport, katru ar savu oriģinālu dizainu.
Salonā izmaiņas ir vēl būtiskākas, tehnoloģiju klātbūtnei atvēlot vēl lielāku lomu – 10,5 vai 12,9 collu (atkarībā no konfigurācijas) centrālais displejs, jauns 12,3 collu digitālais vadības panelis aiz stūres, jauna un platāka centrālā konsole ar dažāda izmēra un formas sīklietu novietnēm, divi atsevišķi četrstūra formas slēdži braukšanas režīmiem, kuriem pa vidu bezvadu uzlādes plauktiņš viedtālruņiem.
Svarīgākais jaunums ir tas, ka RAV4 turpmāk būs pieejams tikai elektrificētās versijās. Automašīnai vairs nebūs tradicionālo benzīna modifikāciju. Tiks piedāvātas divas hibrīda versijas – HEV (bez iespējas uzlādēt no kontaktligzdas) un PHEV (ar iespēju uzlādēt jeb plug-in hibrīds).
Pilnpiedziņas versijas kopējā jauda ir 304 ZS, un tas paātrina RAV4 no vietas līdz 100 km/h 5,8 sekundēs. Pirmo reizi piedāvātā PHEV versija ar priekšējo riteņu piedziņu attīsta 268 ZS. Papildus daļēji elektriskajai versijai tiks laista klajā arī pilna hibrīda versija, kas sasniedz 183 ZS sistēmas kopējo jaudu.
Jaunais RAV4 ir arī aprīkots ar lielāku akumulatoru – 22,7 kWh, kas ļauj nobraukt līdz 100 kilometriem tikai ar elektrību. Turklāt uzlāde no 10 līdz 80% aizņem tikai pusstundu.
Modelis tiks laists tirdzniecībā Japānā līdz 2025. gada beigām, un pēc tam pakāpeniski nonāks arī citos tirgos visā pasaulē.

Foto: Toyota