Krievijā nav kam strādāt par tālbraucējiem

Krievijā vairs nav, kam vadīt tālsatiksmes kravas transportu, nozare var paļauties tikai uz vecajiem kadriem.

Krievu izdevums Motor.ru raksta, ka “Krievijā katastrofāli trūkst kravas automašīnu šoferu, kuri spētu vadīt transportlīdzekļus ar masu, kas pārsniedz 3,5 tonnas”.

Minētais izdevums vēsta, ka par personāla trūkumu ziņojušas pašmāju loģistikas kompānijas. Pēc nozares pārstāvju teiktā, šodien autopārvadātāju trūkums valstī sasniedzis 21 procentu. Šajā sakarā kravas automašīnas daudzos uzņēmumos ir dīkstāvē. Tajā pašā laikā brīvo darba vietu skaits nozarē Krievijā pēdējo četru gadu laikā ir pieaudzis par 38 procentiem. Katru mēnesi specializētajās vietnēs parādās aptuveni pieci tūkstoši jaunu piedāvājumu.

Eksperti apgalvo, ka personāla trūkums ir saistīts ar kravas automašīnas vadītāja darba zemo pievilcību – krievi atsakās strādāt par kravas automašīnu vadītājiem sliktās infrastruktūras un ceļu kvalitātes dēļ. Turklāt daudzās autoskolās nav apmācību programmu smago kravas automašīnu vadītājiem. Tajā pašā laikā jaunieši šo profesiju praktiski neiekļauj savos nākotnes plānos, līdz ar to vidējais kravas autovadītāja vecums Krievijā mūsdienās svārstās no 48 līdz 52 gadiem.

Loģistikas uzņēmumu pārstāvji ziņo, ka personāla trūkuma dēļ autoparkos aptuveni pieci procenti kravas automašīnu stāv dīkstāvē.

Situāciju varētu uzlabot darbaspēks no citām valstīm, taču ārzemju autovadītāju algošana izrādās neizdevīga, jo ir nepieciešams iegūt patentu, kas ļauj kravas automašīnas vadītājam strādāt tikai tajos reģionos, kur saņemts dokuments.

 

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.