Nogrimis izdegušais kuģis ar 3000 automašīnām; gandrīz 800 no tiem bija elektroauto

23. jūnijā Klusajā okeānā nogrimis autovedējs “Morning Midas”, kas no Ķīnas devās uz Meksiku ar vairāk nekā 3000 automašīnām uz klāja. Gandrīz 800 no tiem ir elektroauto, tādēļ pastāv bažas par vides piesārņojumu.

Morning Midas 26. maijā atstāja Jantajas pilsētu Ķīnā un devās uz Meksiku, kur plānoja ierasties 15. jūnijā. Pa ceļam tas piestāja Šanhajā un Naņšā, divos galvenajos Ķīnas elektrotransportlīdzekļu eksporta centros, kur krava tika papildināta līdz 3000 vienībām, bet naktī uz 3. jūniju, kad Morning Midas atradās Adakas Aļaskas piekrastē, apkalpe pamanīja dūmus – iespējams, no sektora, kur atradās elektromobiļi. Lai gan centieni dzēst ugunsgrēku tika veikti, tie izrādījās neveiksmīgi. Liesmas ātri izplatījās, un 22 cilvēku apkalpe bija spiesta pamest kuģi.

Palīgā devās ASV krasta apsardze, taču baidoties par cilvēku dzīvībām, vadība nolēma neiesaistīties dzēšanas darbos uz klāja. Speciālie ugunsdzēšanas kuģi, kas var darboties no attāluma, notikuma vietā varēja ierasties tikai pēc vairākām dienām, tādēļ kuģis tika atstāts izdegšanai un tagad saņemta ziņa, ka 23. jūnijā Morning Midas ir nogrimis.

Zināms, ka no kopējā 3000 automobiļu skaita gandrīz 800 bija elektroauto, tādēļ jau pašās pirmajās ziņās par Morning Midas nelaimi, izskanēja minējumi, ka aizdegšanās iemesls varētu būt kāds no bateriju automobiļiem. Pierādījumu gan tam nav.

Kuģa īpašnieks, uzņēmums Zodiac Maritime, ziņo, ka notikuma vietā joprojām atrodas divi glābšanas velkoņi ar īpašu aprīkojumu, lai uzraudzītu jebkādas piesārņojuma vai gružu pazīmes. Tāpat uz vietu tika nosūtīts specializēts kuģis piesārņojuma apkarošanai.

Šī katastrofa izgaismo vienu no būtiskākajām problēmām, kas šobrīd saistīta ar moderno auto transportēšanu pa jūru — drošības riskus, ko rada litija bateriju ugunsgrēki, kuru dzēšana jūrā ir teju neiespējama.

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com/watch?v=gSMr86zrotY

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.