Scania Super piedziņas sistēmu klāsta jaunākais papildinājums ir kompaktais Super 11 dzinējs. Tas nodrošina līdz 7% degvielas ietaupījumu un ir sevišķi piemērots tiem tarnsporta nozares segmentiem, kuros no svara ir katrs pārvadātais kilograms un augsta energoefektivitāte.
Super 11 dzinējs ir Scania inovācija, kas 11 litru dzinēju segmentu paceļ jaunā veiktspējas un pielāgojamības līmenī. Tas ieņem nišu starp jau pārbaudītajām 9 un 13 litru dzinēju platformām un, salīdzinot ar pašreizējo Scania 9 litru dzinēju, nodrošina līdz pat 7 procentiem zemāku degvielas patēriņu. Turklāt Super 11 ir par 85 kg vieglāks nekā Super 13. To novērtēs profesionāļi tajās darbības jomās, kurās nepieciešama maksimāla kravnesība un liela loma ir katram pārvadātajam kilogramam, bet nav pieļaujami nekādi kompromisi attiecībā uz jaudu, degvielas ekonomiju vai uzticamību.
“Šis dzinējs paver jaunas iespējas energoefektīviem un ekonomiski izdevīgiem pārvadājumiem. Tas ir vieglāks, kompaktāks un elastīgāks, bet vienlaikus saglabā Scania raksturīgo veiktspēju un uzticamību. Tā ir gudra izvēle pārvadātājiem, kuriem ikdienā jāatrod līdzsvars starp jaudu, kravnesību un ilgtspēju,” saka Ajūbs Zarmehri (Ayyoob Zarmehri), Scania kravas automobiļu pārdošanas un mārketinga produktu vadītājs.
Uzsvars uz degvielas ekonomiju un ilgmūžību
Scania Super 11 ir pieejams trīs jaudas versijās – 350 ZS (1800 Nm), 390 ZS (2000 Nm) un 430 ZS (2200 Nm) –, un atbilst Euro 4, 5 un 6 izmešu standartiem. Motors nodrošina teicamu veiktspēju dažādos pārvadājumu segmentos – sākot no pilsētas loģistikas līdz pat reģionālajiem kravu pārvadājumiem.
85% Super 11 dzinēja komponentu ir pārņemti no jau pārbaudītā Super 13 dzinēja, tādējādi saglabājot Scania inženiertehnisko DNS, bet vienlaikus pielāgojoties citādiem ekspluatācijas apstākļiem.
Izmantojot LDF-5 motoreļļu, Scania 11 apkopes intervāli ir līdz pat 30 procentiem garāki nekā Scania 9 litru dzinējiem. Tas palielina spēka piedziņas ekspluatācijas laiku un samazina pārvadātāju kopējās apkopju izmaksas.
Inovatīvas tehnoloģijas zem kabīnes
Super 11 dzinēja konkstrukcijā ir ieviesti vairāki nozīmīgi uzlabojumi, kas pilnveidoti ilgstošos tehnoloģisko inovāciju testos.
Jaunais dzinējs ir aprīkots ar Scania izstrādāto mainīgo sadales vārpstas fāzu tehnoloģiju, kas nodrošina reāllaika termisko vadību un uzlabo degšanas procesu. Šī sistēma darbojas kombinācijā ar jaunu dzinēja vadības programmatūru, līdzsvara vārpstām vibrāciju samazināšanai un spēcīgu motorbremzi ar Scania mainīgo vārstu bremžu sistēmu (VVB), kas nodrošina jaudu līdz 344 kW. Visi šie jauninājumi kalpo vienmērīgākai un ērtākai braukšanai.
Papildu efektivitātes uzlabojumus nodrošina arī Scania patentētā turbo dozēšanas sistēma, kas samazina AdBlue patēriņu un vēl vairāk paaugstina dzinēja ekonomiskumu.
Ekoloģiskāka braukšana jau no pirmās dienas
Iespaidīgais degvielas ietaupījums un mazāks svars jau ir būtiski argumenti jaunā dzinēja ilgtspējas novērtējumam, taču vēl svarīgāks ir fakts, ka Super 11 ir piemērots gan HVO, gan FAME biodegvielām. Tas ļauj pārvadātājiem samazināt sava autoparka emisijas bez nepieciešamības ieguldīt jaunā infrastruktūrā, tādējādi bez papildu pūlēm atbalstot uzņēmuma pamatdarbības mērķus un ilgtermiņa ilgtspējas stratēģiju.
Viens dzinējs dažādiem mērķiem
Kompaktais, vieglais un jaudīgais Super 11 ir piemērots plaša spektra transportam – pašizgāzējiem, beramkravu, degvielas un lielapjoma preču pārvadātājiem, atkritumu savācējiem, refrižeratoriem, automašīnām–pacēlājiem ar āķi, kravas platformām ar manipulatoru, evakuatoriem un ugunsdzēsības transportlīdzekļiem.
“Super 11 dzinējs pārstāv nākamās paaudzes inteliģentos pārvadājumus. Tas apvieno Scania inženiertehniskos sasniegumus ar efektivitāti un pielāgojamību, ko pieprasa mūsdienu pārvadātāji. Šis dzinējs ir radīts izcilam sniegumam gan pilsētas satiksmē, gan tālos reisos,” uzsver Ajūbs Zarmehri.
Super 11 dzinējs tirdzniecībā nonāks 2025. gada jūnijā.

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto