Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē.
Vairāk nekā divu desmitgažu laikā šeit tika saražoti vairāk nekā 165 500 transportlīdzekļi, taču šis automobilis līdz klientiem nenonāks.
Kā vēsta MDR, atsaucoties uz Volkswagen, katrs no rūpnīcas darbiniekiem atstāja savus parakstu uz tā virsbūves, tādēļ pēdējais eksemplārs paliks rūpnīcā kā piemiņas objekts un turpmāk būs apskatāms apmeklētāju ekskursijās, atgādinot par vietu, kur savulaik tapa daži no koncerna nozīmīgākajiem modeļiem.
Caurspīdīgo rūpnīcu Volkswagen sākotnēji uzcēla kā ekskluzīvu vidi sava flagmaņa Phaeton ražošanai. Vēlāk, prestižā projekta ietvaros, tajā tika montēti arī Bentley automobiļi. No 2017. līdz 2020. gadam rūpnīcā darbojās e-Golf ražošanas konveijers, bet kopš 2021. gada tur tika ražots ID.3. Lēmums pārtraukt automobiļu ražošanu tika pieņemts 2024. gada decembrī kā daļa no koplīguma, kas ieguva nosaukumu “Ziemassvētku pamiers”.
Tomēr rūpnīcas stāsts ar to nebeidzas. Volkswagen kopā ar Saksijas brīvvalsti un Drēzdenes Tehnisko universitāti plāno šo vietu pārvērst par inovāciju pilsētiņu, koncentrējoties uz tādām galvenajām tehnoloģiju jomām kā mākslīgais intelekts, robotika, mikroelektronika un mikroshēmu dizains. Nākamo septiņu gadu laikā pētniecībā un attīstībā, kā arī četrās jaunās finansētās profesora amata vietās, tiks ieguldīti vairāk nekā 50 miljoni eiro.
Arī turpmāk Volkswagen saglabās aktīvu klātbūtni šajā vietā – rūpnīca kalpos kā piegādes un pētniecības centrs, kā arī Volkswagen pieredzes centrs. Pēc Autostadt Volfsburgā Caurspīdīgā rūpnīca joprojām ir otrā lielākā automobiļu piegādes vieta Vācijā, un vien 2025. gadā tajā tika nodoti klientiem aptuveni 3500 transportlīdzekļi.

Foto: Volkswagen
