Pilnībā elektriskais Cayenne Turbo Electric kļuvis ne tikai par vācu autoražotāja visu laiku jaudīgāko, bet arī smagāko sērijveida modei.
Ražotājs atklāj, ka Cayenne Turbo Electric ir ne tikai jaudīgākais, bet arī smagākais Porsche markas automobilis vēsturē. Ar Launch Control tas uz brīdi atbrīvo iespaidīgus 1150 ZS un 1500 Nm, taču uzmanības vērts ir arī kāds cits un ne visai glaimojošs rādītājs – masa. Tā sasniedz 2645 kilogramus bez vadītāja, kas pārspēj līdzšinējo rekordu — hibrīda kupeju Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe, kas uz svariem rāda 2595 kg.
Smagākais elements elektriskā SUV konstrukcijā ir 113 kWh akumulators, kura masa ir ap 600 kg — gandrīz tikpat, cik vēsturiskajam 1951. gada Lemānas uzvarētājam Porsche 356 SL (640 kg). Vienīgais mierinājums, ka Cayenne Turbo Electric nebūt nav tas smagākais elektrisko SUV tirgū: piemēram, Mercedes-Benz G-Class Electric sasniedz 3084 kg, EQS SUV ir 3081 kg smags, bet amerikāņu Escalade IQ masa pārsniedz 4 tonnas.
Interesanti, ka arī pirmais Cayenne 2002. gadā nebija nekāda pūciņa — pilnvērtīgs bezceļu aprīkojums tā masu pacēla līdz 2355 kg.
Eksperti uzskata, ka drīzumā par Porsche smagāko modeli kļūs topošais trīs rindu SUV K1 (pagaidu nosaukums), kas sākotnēji debitēs ar iekšdedzes dzinējiem – parādoties elektriskajai versijai, K1 būs visas iespējas uzstādīt jaunu svara rekordu starp Porshe modeļiem.

Foto: Porsche
