Mitsubishi Grandis ir tuvs Renault Symbioz radinieks, kas tiek piedāvāts par ļoti līdzīgu cenu.
Ja kāds meklē C segmenta SUV Mitsubishi izskatā, tad jaunais Grandis būs īstā izvēle. Vācijas tirgū to piedāvās četros aprīkojuma līmeņos: Diamant, Diamant Plus, Intro Edition un Diamant Top.
Sākuma līmeņa versija būs aprīkota ar 1,3 litru benzīna turbo agregātu un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, un tās cena sāksies no 28 990 eiro — nedaudz vairāk nekā Renault analogam, kura cena ir 28 500 eiro. Nākamais līmenis, Diamant Plus, būs pieejams gan ar manuālo, gan ar divu sajūgu automātisko pārnesumkārbu, attiecīgi par 30 990 eiro un 32 990 eiro. Šajā komplektācijā jau ietilpst automātiskā klimata kontrole, apsildāmi sēdekļi un viedtālruņu induktīvā uzlāde.
Intro Edition piedāvā vairākas motora un transmisijas kombinācijas — vieglā hibrīda versija ar divu sajūgu pārnesumkārbu maksās, sākot no 36 490 eiro, bet variants ar manuālo pārnesumkārbu — no 34 490 eiro. Pieejama būs arī pilnā hibrīda versija ar vairāku režīmu automātisko transmisiju, sākot no 37 490 eiro. Šajā aprīkojumā iekļauta arī 360 grādu kamera, aizmugurējā vāka atvēršana ar sensoriem un dažādas vadītāja palīgsistēmas.
Visaugstākajā līmenī — Diamant Top — Grandis būs pieejams tikai kā vieglais vai pilnais hibrīds. Vieglā hibrīda versijas cena sāksies no 39 890 eiro, bet pilnā hibrīda — no 40 890 eiro. Šeit standarta aprīkojumā ietilpst aptumšojams panorāmas stikla jumts, Harman Kardon skaņas sistēma un melni ādas sēdekļi.
Eksperti atzīmē, ka Mitsubishi Grandis būtībā ir nedaudz pārveidots Renault Symbioz. Pats nosaukums Grandis ir zīmīgs — tas jau reiz rotāja Mitsubishi furgonu no 2003. līdz 2011. gadam. Ražotājs skaidro, ka šis vārds, kas cēlies no latīņu valodas un nozīmē “liels un iespaidīgs”, attiecas uz plašo un daudzpusīgo salonu.
Jaunais modelis ir 4413 mm garš, 1797 mm plats un 1575 mm augsts. Salonā uzmanību piesaista 10,4 colļu informācijas un izklaides ekrāns ar 960 x 1280 pikseļu izšķirtspēju un intuitīvu navigācijas joslu. Kā papildaprīkojums pieejams panorāmas stikla jumts. Vadītājam – 7 vai 10 colļu digitālais displejs, atkarībā no versijas. Aizmugurē sēdekļi ir regulējami, bet bagāžas nodalījuma tilpums variē no 434 līdz 1455 litriem, turklāt tam ir elektriski paceļams vāks.
Grandis piedāvā divas hibrīdiekārtas: vieglā hibrīda sistēmu ar 1,3 litru turbomotoru (140 ZS) un izvēli starp sešpakāpju manuālo vai septiņpakāpju divu sajūgu automātisko pārnesumkārbu, kā arī pilno hibrīdu ar 1,8 litru benzīna dzinēju, diviem elektromotoriem un 1,4 kWh akumulatoru (158 ZS). Pilsētā šī sistēma nodrošina līdz pat 80 % elektrisku braukšanu un līdz 40 % degvielas ietaupījumu, pateicoties inteliģentai vadības sistēmai ar pieciem braukšanas režīmiem.
Abas piedziņas balstītas uz Renault-Nissan-Mitsubishi alianses CMF-B platformas, un dīzeļdzinēji šim modelim netiks piedāvāti. Par drošību rūpējas līdz pat 20 vadītāja palīdzības sistēmu, tostarp adaptīvā kruīza kontrole, joslas uzturēšanas palīgsistēma, MI-PILOT un 360 grādu novērošanas sistēma.
Mitsubishi Grandis tiks ražots Spānijā, Valjadolidā, un ražošana sāksies 2025. gada ceturtajā ceturksnī.

Foto: Mitsubishi

Foto: Mitsubishi

Foto: Mitsubishi

Foto: Mitsubishi

Foto: Mitsubishi

Foto: Mitsubishi

Foto: Mitsubishi

Foto: Mitsubishi

