Rumānijas autoražotājs uzlabojis savu populāro pilsētas elektroauto Spring, kas 2026. gadā dosies ar daudz lielāku pārliecību, taču – būs pieejams par to pašu cenu.
Dacia Spring ir pirmā Renault grupas automašīna, kas aprīkota ar jaunu 24,3 kWh litija dzelzs fosfāta (LFP) akumulatoru. Lai gan tā ietilpība ir nedaudz mazāka nekā iepriekš izmantotajam 26,8 kWh akumulatoram, nobraukums pēc WLTP cikla nav mainījies – tas joprojām sasniedz aptuveni 225 kilometrus. Šo rezultātu palīdz panākt optimizēts enerģijas patēriņš, kas tagad ir tikai 12,4 kWh uz 100 kilometriem.
Arī dzinēji ir piedzīvojuši modernizāciju – tagad pieejami divi jauni elektriskie motori ar 52 un 75 kW jaudu, kas aizstāj iepriekšējos 33 un 48 kW agregātus. Pateicoties tiem, automašīna kļuvusi daudz dinamiskāka, īpaši paātrinājumā no 80 līdz 120 km/h, kur uzlabojums ir sevišķi labi pamanāms. Lai gan dati par paātrinājumu līdz 100 km/h vēl nav publiskoti, jau tagad ir skaidrs, ka Dacia Spring kļuvis ievērojami veiklāks.
Ātrās uzlādes iespējas ir uzlabojušās – tagad Expression un Extreme versijas atbalsta līdz 40 kW jaudu (iepriekš – 30 kW). Tas nozīmē, ka akumulatoru var uzlādēt no 20 līdz 80 procentiem tikai 29 minūtēs, turklāt standarta aprīkojumā joprojām iekļauts 7 kW iebūvētais lādētājs. Lai arī virsbūves dizains ir tikai nedaudz mainīts, Dacia ir uzlabojusi amortizatorus, stabilizatora stieni un aerodinamiku, kas kopumā nodrošina stabilāku un efektīvāku braukšanu.
Salonā tāpat kā iepriekš četras sēdvietas un bagāžnieks ar tilpumu no 308 līdz 1004 litriem, kas ir viens no labākajiem rādītājiem šajā klasē. Standarta aprīkojumā ietilpst 7 collu digitālais instrumentu panelis, kruīza kontrole, parkošanās sensori un elektriski darbināmi priekšējie logi. Navigācijas sistēma tiek nodrošināta, izmantojot vadītāja viedtālruni, bet 10,1 collu skārienekrāns ar Android Auto un Apple CarPlay pieejams Extreme versijā.
Cena nav mainījusies – 16 900 eiro, kas tiek prasīti par Spring pamata versiju, arī 2026. gadā ļauj tam saukties par cenu ziņā pieejamāko elektroauto Eiropas tirgū.

Foto: Dacia

Foto: Dacia

Foto: Dacia

Foto: Dacia

Foto: Dacia

Foto: Dacia

Foto: Dacia

Foto: Dacia