Ford Focus ST noiet no skatuves

26. septembrī Ford rūpnīcā Vācijas Zārluī no konveijera noripoja pēdējais Focus ST eksemplārs, noslēdzot vairāk kā divu desmitgadu ilgo “karstā hečbeka” dzīves ciklu.

Sportisko hečbeku cienītājiem tas noteikti būs zaudējums, jo mēģinājums tos aizstāt ar līdzīga rakstura elektriskās piedziņas modeļiem vēl ir jāpieņem no fanu puses.

Pirmo reizi Focus ST tika prezentēts 2002. gadā kā alternatīva Golf GTI un citiem hot hatch. Ar savu pieejamību, ikdienai piemēroto praktiskumu un sportisko sniegumu tas ātri ieguva piekrišanu un pat kulta statusu entuziastu aprindās. Katras paaudzes ST versija atšķīrās ar jaudīgiem turbomotoriem, dinamisku balstiekārtu un agresīvāku dizainu.

Īpaši tiek izcelts 2,5 litru piecu cilindru turbomotors otrajā paaudzē, kas nodrošināja neaizmirstamu skaņu un sevišķi dinamisku raksturu. Vēlākās versijas ar 2,0 EcoBoost motoru piedāvāja līdz pat 280 ZS, padarot ST par nopietnu konkurentu dārgākiem sporta auto.

Ford jau iepriekš bija paziņojis, ka Focus modeļa ražošana Eiropā tiks pilnībā pārtraukta 2025. gadā, bet sportiskās ST versijas pasūtījumu grāmata tika aizvērta vēl agrāk.

Ar Focus ST izstāšanos cenu ziņā pieejamas faniem zūd vēl viena iespēja, bet tieši Ford tehnikas cienītājiem atliek vien skatīties Mustang virzienā, kas joprojām pieejams kā iekšdedzes motoru modelis vai elektriskais Mach-E.

Foto: Ford

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.