Vācijas autobūves uzņēmums BMW papildinās populārā SUV piedāvājumu ar ūdeņraža degvielas elementu versiju iX5 Hydrogen, tādejādi X5 būs pieejami kopumā pieci piedziņas veidi.
BMW neliek visas olas vienā groziņā – atšķirībā no konkurentiem, kas liek uzsvaru uz vienu vai otru tehnoloģiju, bavārieši izvēlas daudzveidību. Kā ziņo ražotājs, X5 varēs darbināt ar benzīnu, dīzeļdegvielu un elektrību, tas būs pieejams kā uzlādējams Plug-in hibrīds un jau minētajā ūdeņraža degvielas versijā.
To uz konveijera liks 2028. gadā, noslēdzot divus gadus ilgu izmēģinājuma periodu, kuras laikā testu automobiļi tika izmantoti visā pasaulē. Šī degvielas elementu sistēma ir veidota sadarbībā ar Toyota un šobrīd jau sasniegusi savu trešo paaudzi. Jaunā versija ir kļuvusi kompaktāka, efektīvāka un sola ievērojami labāku veiktspēju, kā arī lielāku nobraucamo attālumu. Lai gan BMW vēl nav publiskojis oficiālus WLTP rādītājus, uzņēmuma mērķis ir skaidrs — ūdeņradis tiek uzskatīts par dzīvotspējīgu alternatīvu tiem klientiem, kuriem svarīgi tālsatiksmes braucieni un iespēja ātri uzpildīt degvielu.
Šo tehnoloģisko attīstību papildina arī BMW ieguldījumi HyMoS iniciatīvā (Hydrogen Mobility at Scale). Tās mērķis ir attīstīt ūdeņraža infrastruktūru, īpaši lielpilsētu reģionos, un veicināt straujāku degvielas uzpildes staciju izveidi. Tā kā rentablas infrastruktūras izveide prasa ievērojamu pieprasījumu, būtiski ir apvienot vieglo automašīnu, kravas automobiļu un autobusu vajadzības. Pirmie pilotprojekti šobrīd jau tiek īstenoti Vācijā un Francijā.
Paralēli tehnoloģiskajām izmaiņām, jaunais BMW X5 ir arī vizuāli atsvaidzināts. Oficiālajos attēlos redzams modernizēts dizains – ar asākām virsmām, zemāku radiatora režģi un jauniem lukturiem. Tas saskaņojas ar jaunāko BMW dizaina valodu, ko jau iepriekš varēja novērot, piemēram, iX3 modelī. Iespējams, jaunais X5 pārņems arī plašo panorāmas displeju zem vējstikla, kā arī jaunākās paaudzes iDrive sistēmu, kas vēl vairāk balstās uz digitālām vadības iespējām. Tāpat gaidāmas jaunas palīgsistēmas un paplašinātas iespējas attālinātai programmatūras atjaunināšanai.

Foto: BMW

Foto: BMW

Foto: BMW

Foto: BMW

Foto: BMW

Foto: BMW