BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem.
Intervijā izdevumam CarExpert galvenais dizaineris atklājis, ka dizaina stāstā par slaveno “milzu nāsu” periodu slēpjas tirgus diktētas izvēles un drosmīgi eksperimenti.
Tas nebija radikāls solis, viņš uzsvēra, bet gan piemērošanās dažādu valstu vēlmēm: “Viss atkarīgs no tā, kurā valstī atrodaties.” Milzīgās restes patikušas klientiem Ķīnā, taču arī citos reģionos M3, 7. sērijas, X7 pārdošanas rezultāti rādīja pieaugošu līkni. Izņēmums bija XM, kura pieprasījums izrādījās pieticīgāks, taču tas nemainīja kopējo tendenci.
Atgādināsim, ka parādoties pirmajiem modeļiem ar pārspīlēti lielo radiatora resti, BMW dizaineri saņēma pamatīgu kritikas devu – daudzi fani un markas entuziasti, uzskatīja, ka dizains ir pārspīlēts, neveikls vai vienkārši neglīts.
BMW šo daļas fanu atklāti pausto nepatiku izturēja, paliekot vēsturē kā spilgts piemērs tam, kā globāls zīmols balansē starp kritiku, pārdošanas rādītājiem un dažādu tirgu gaumi.
Tagad pienācis laiks jaunam dizainam, kas izpaužas pirmajā Neue Klasse saimes modelī, elektriskajā krosoverā iX3 – radiatora reste ar “milzu nāsīm” atstāta pagātnē, bet tās vietu ieņēmis šaurs vertikālas formas radiatora režģis, kas atgādina bavāriešu 70. un 80. gadu modeļus.

BMW 7. sērija – 2022. gads Foto: BMW

BMW iX3 – Neue Klasse saimes pirmais pārstāvis Foto: BMW