Tesla problēmas Eiropā turpina pieaugt, izjūtot arvien lielāku spiedienu no Ķīnas ražotāja BYD puses.
Saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) datiem, Tesla 2025. gada jūlijā Eiropā pārdeva 6600 automašīnas – par 42,4 procentiem mazāk nekā 2024. gada jūlijā. Tikpat iespaidīgs kritums arī gada griezumā – 2025. gada pirmajos septiņos mēnešos realizēti aptuveni 77 000 automobiļu, kamēr gadu iepriekš uz to brīdi bija pārdotas jau aptuveni 137 000 vienības.
Tikmēr BYD, Ķīnas strauji augošais, elektrisko un plug-in hibrīdautomobiļu ražotājs, turpina ietekmēt Eiropu. Saskaņā ar statistiku, Ķīnas lielākā autoražotāja pārdošanas apjomi jūlijā pieauga par 206,4 % salīdzinājumā ar 2024. gada rādītājiem. 9698 automašīnas, ko BYD pārdeva jūlijā, nozīmē, ka tagad tas pārspēj Tesla pārdošanas apjomus.
Eksperti Tesla krītošos pārdošanas apjomus saista ar uzņēmuma vadītāja Īlona Maska iesaistīšanās politikā, kas saniknoja daudzus klientus visā pasaulē, turklāt tagad Eiropā un Ķīnā Tesla ir saskārusies ar konkurenci no BYD, kas piedāvā lētākus un nebūt ne sliktākus autoobiļus.
Plašāka analīze, kas ietver Apvienoto Karalisti un Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas valstis, piemēram, Norvēģiju, Dāniju un Zviedriju, liecina par līdzīgu Tesla (TSLA) pārdošanas apjoma kritumu, savukārt BYD pieaugums jūlijā tur bijis 225% apmērā.
Skatoties cisā 2025. gada griezumā Tesla tomēr ir priekšā BYD par aptuveni 35 000 vienību visā ES, Apvienotajā Karalistē un EBTA.

Ilustratīvs attēls Foto: Youtube.com/watch?v=JhA9-JYLFyo