Krievijas kravas automobiļu ražotājiem izveidojusies sarežģīta situācija ar saražotās produkcijas realizāciju, tādēļ nākas meklēt risinājumus.
Un risinājums ir izmaiņas darba grafikā, samazinot darba dienu skaitu no piecām uz četrām dienām nedēļā, par ko vispirms ir paziņojis GAZ, bet pēc tam arī KAMAZ – raksta izdevums Motor.ru.
Lēmums pieņemts, ņemot vērā dziļo krīzi Krievijas smago kravas automašīnu tirgū, jo īpaši segmentā ar transportlīdzekļiem, kuru pilna masa pārsniedz 14 tonnas. Šādu automobiļu pārdošanas apjomi šī gada pirmajā pusē ir sarukuši gandrīz par 60 procentiem. Situāciju pasliktinājuši vairāki faktori — vispirms ārvalstu tehnikas dominance un pārmērīgs imports, kura rezultātā noliktavās uzkrājušies vairāk nekā 30 tūkstoši nepārdotu automašīnu, kuras nepērk pat ar lielām atlaidēm.
Otrs būtisks iemesls ir Krievijas Centrālās bankas monetārā politika. Augstā pamatlikme ir padarījusi kredītus un līzingu mazāk pieejamus, kā dēļ daudzi transporta uzņēmumi ir spiesti atdot atpakaļ nomāto tehniku. Lai gan šie transportlīdzekļi ir gandrīz jauni, arī to pārdošana norit ļoti lēni.
Ņemot vērā šos apstākļus, KAMAZ ir spiests ieviest ārkārtas pasākumus, lai saglabātu darbiniekus un izvairītos no atlaišanām. Uzņēmums gan sola, ka, neskatoties uz darba nedēļas saīsināšanu, tiks saglabātas visas sociālās garantijas.
Kamaz četru darba dienu grafiku ieviesīs no augusta. Cik ilgi tas saglabāsies, nav zināms, tomēr KAMAZ prognozē, ka tirgus pieprasījums, visticamāk, neuzlabosies līdz pat gada beigām.
Dienu iepriekš līdzīgu lēmumu pieņēma arī GAZ, pārejot uz četru dienu darba nedēļu. Pastāv iespēja, ka arī AvtoVAZ sekos šim piemēram. Visus šos uzņēmumus vieno kopīgs izaicinājums – sarūkošs noiets un pārpildītas noliktavas.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com